تاکید مقامات اتحادیه اروپا بر تحریم اقتصادی بیشتر روسیه در صورت حمله به اوکراین

رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین تحریم‌های اقتصادی بیشتری را علیه مسکو اعمال کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور‌های حوزه بالتیک، اروپای مرکزی و اروپای شرقی این روز‌ها می‌گویند تحت تهدید‌های فزاینده روسیه برای حمله نظامی قرار دارند. لیتوانی می‌گوید حمله روسیه از بلاروس به این کشور بسیار محتمل است.

در همین راستا و در پایان اجلاس اتحادیه اروپا، مقامات این اتحادیه به همراه انگلیس اعلام کردند: هر گونه تجاوز نظامی علیه اوکراین از سوی روسیه عواقب سنگین و هزینه‌های هنگفتی را برای مسکو به همراه خواهد داشت.

گرچه در این اجلاس هیچ گفتگویی در مورد چگونگی اعمال تحریم‌ها صورت نگرفت، ولی بسیاری می‌گویند ممنوعیت تراکنش‌های بین بانکی با بانک‌های خصوصی اروپا و احتمال قطع کردن دسترسی تمامی بانک‌های روسیه به شبکه سوئیفت وجود دارد.

رهبران اتحادیه اروپا با این وجود اعلام کردند خواستار توسعه روابط دیپلماتیک در این زمینه هستند و هر گونه اقدام دیپلماتیک در حل این موضوع را بر سایر گزینه ها ارجح می‌دانند.

کریسیانیس کارینز، نخست وزیر لتونی در جمع خبرنگاران گفت: ما واقعا با یک سری تهدیدات از سوی روسیه در زمینه قطع گاز طبیعی مواجه هستیم.

در این میان اورسولا فن درلاین، رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت هر گونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین تحریم‌هایی با هزینه هنگفت بر مسکو تحمیل کند. در این باره هیچ تردیدی به خود راه ندهید. ما کاملاً آماده ایم تا در صورت حمله نظامی روسیه علیه اوکراین تحریم‌های سنگینی را علیه این کشور اعمال کنیم.

روسیه چند ماهی است که به شدت بر سر موضوع اوکراین با غرب و نیز آمریکا اختلافات اساسی دارد. غرب می‌گوید روسیه در حال لشکرکشی به مرز‌های اوکراین و آمادگی برای یک حمله نظامی به این کشور است، ولی مسکو این اتهامات را قویاً تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار