تاریخ جدید پرتاب فضاپیمای استارلاینر بوئینگ اعلام شد

پس از پرتاب‌های ناموفق فضاپیمای استارلاینر، ناسا تاریخ می ۲۰۲۲ را برای پرتاب مجدد این فضاپیما تعیین کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، ناسا اعلام کرده است که می ۲۰۲۲ را برای دومین پرواز آزمایشی مداری فضاپیما Starliner CST-۱۰۰ بوئینگ تعیین کرده است. این فضاپیما که می‌تواند روزی فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل کند. اولین پرواز آزمایشی بدون خدمه (OFT-۱) فضاپیمای بوئینگ در دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد و قرار بود این فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود اما مشکلات متعدد در نرم افزار فضاپیما در مدت کوتاهی پس از پرتاب باعث شد که فضاپیما به مدار مورد نظر برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی نرسد و این وضعیت ناسا را وادار کرد تا این ماموریت را کوتاه کند.

تلاش دوم (OFT-۲) طی بررسی‌های پیش از راه‌اندازی در آگوست امسال، زمانی که مهندسان از مشکلی در سوپاپ‌های مرتبط با پیشرانه Starliner در ماژول سرویس آن مطلع شدند، لغو شد. از آن زمان، مهندسان بوئینگ و ناسا در حال ارزیابی این موضوع و انجام آزمایش‌هایی برای حل کامل مشکل آن هستند. اگر ماموریت آزمایشی OFT-۲ با مشکل مواجه نشود و در ماه می‌سال آینده انجام شود، استارلاینر با موشک United Launch Alliance Atlas V از کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب خواهد شد. ناسا گفت در این ماموریت از ماژول خدماتی که در ابتدا برای آزمایش پرواز خدمه بعدی استارلاینر (CFT) برنامه ریزی شده بود استفاده خواهد کرد.

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ

کار برای تبدیل استارلاینر به یک فضاپیمای قابل دوام برای مأموریت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، بخشی از برنامه خدمه تجاری ناسا است. این ماموریت یک تلاش و سرمایه گذاری عمومی-خصوصی برای افزایش دسترسی به فضا است. SpaceX به خوبی در برنامه‌های فضایی قرار گرفته است. اگر بوئینگ در نهایت بتواند تمام مشکلات مرتبط با استارلاینر را حل کند، این وسیله راه فضاپیمای موفق Crew Dragon اسپیس ایکس را دنبال خواهد کرد و به بخش جدایی ناپذیری از برنامه فضایی ناسا تبدیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار