ایجاد پایلوت زیره سبز در اراضی شهر فرخشهر

کشت زیره سبز به صورت پایلوت در سطح یک هکتار از اراضی شهر فرخشهر در شهرستان شهرکرد انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: کشت زیره سبز به صورت پایلوت در سطح یک هکتار از اراضی شهر فرخشهر انجام شد.

او افزود: زیره سبز گیاهی علفی و یکساله است که در صنایع دارویی، ادویه‌ای و عطری کاربرد دارد و دارای فواید بی‌شماری است از جمله به علت داشتن فیبر بالا برای کاهش چربی شکمی و افزایش متابولیسم بدن مؤثر است.


بیشتر بخوانید


رفیعی اضافه کرد: زیره سبز در زمرۀ گیاهانی است که نیاز آبی کمی دارند و آستانۀ تحمل این گیاه نسبت به شوری آب و خاک بالا می‌باشد.

مهدی مکوندی کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد ضمن اشاره به کشت این گیاه توسط دستگاه نوتیلج در اراضی شهرستان گفت: میزان بذر مورد استفاده برای کشت، ۱۵ کیلوگرم در هکتار است و وزن هزار دانۀ زیره سبز ۴ تا ۳ گرم است.

او افزود: این گیاه قابلیت کشت دیم را دارد و در شرایط پراکنش مناسب بارندگی، میزان ۱۸۵ میلیمتر بارش برای تکمیل دورۀ رشد آن کافی است.

مکوندی قسمت مورد استفاده زیرۀ سبز را بذر آن عنوان کرد و خاطر نشان کرد: که ماده اصلی بذر، یک آلدئید به نام کومینول است و عملکرد بذر زیره سبز نیز ۱۰۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.