کشت بالنگوی شهری برای نخستین بار در شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد، از کشت گیاه دارویی بالنگوی شهری برای نخستین بار در سطح یک هکتار در روستای بهرام‌آباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: گیاه دارویی بالنگوی شهری برای نخستین بار در سطح یک هکتار در روستای بهرام‌آباد کشت شد.

او افزود: بالنگو گیاهی یکساله یا چند ساله از خانواده نعنائیان است با ساقه‌های کرکدار و برخی نیز بدون کرک هستند و ۲ گونه بالنگوی شهری و شیرازی در ایران موجود است.


بیشتر بخوانید

 


رفیعی اضافه کرد: از مزایای کشت بالنگوی شهری می‌توان مقاومت به خشکی و یکساله بودن آن را عنوان کرد که به راحتی به صورت دیم کشت می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه امسال در شهرستان شهرکرد بارش‌ها کمتر از ۳۰۰ میلیمتر بوده، کشاورزان اقدام به کشت ۳ گونه دارویی مقاوم به خشکی و یکساله بالنگو، چاودار دارویی و کنگر علوفه‌ای به صورت آزمایشی کرده اند.

مهدی مکوندی کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد هم گفت: میزان بذر مصرفی برای کشت بالنگو ۲۰ تا ۱۵ کیلوگرم در هکتار است که انتظار می‌رود ۷۰۰ کیلوگرم بذر در شرایط دیم از یک هکتار برداشت شود.

او افزود: میزان نیاز آبی بالنگو در شرایط پراکنش مناسب بارندگی ۱۵۰ میلیمتر در سال است.

مکوندی در پایان ضمن اشاره به خواص دارویی بالنگو گفت: دانه‌های این گیاه دارای موسیلاژ و منبع خوبی از فیبر، روغن و پروتئین بوده و اثرات دارویی و تغذیه‌ای فراوانی دارد و در درمان ناراحتی‌های گوارشی و درمان سرماخوردگی مؤثر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار