میخائیل اولیانوف:

بهتر است اروپایی‌ها فورا تاریخ ازسرگیری گفتگو‌ها را تایید کنند

میخائیل اولیانوف در توییتی با اشاره به نشانه‌های دلگرم کننده از سوی اعضای اروپایی برجام اعلام کرد ممکن است مذاکرات از ۲۳ دسامبر از سرگرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در حساب کاربری توییتر خود از احتمال ازسرگیری مذاکرات از ۲۳ دسامبر (۲ دی) خبر داد.

اولیانوف در توییت خود نوشت: «بنظرم نشانه‌های دلگرم کننده‌ای از سه کشور اروپایی عضو به چشم میخورد که ممکن است مذاکرات از ۲۳ دسامبر (۲ دی) زمانی که هیئت مذاکره کننده ایران آماده باشند، از سرگرفته شود.»

او در ادامه خطاب به تروئیکای اروپایی گفت: «امیدواریم آن‌ها فورا این موضوع را با توجه به فوریت موضوع تایید کنند. در واقع، هیچ توجیهی برای تاخیر مذاکرات تا سوم ژانویه وجود ندارد.»

اولیانوف این اظهارات را در پاسخ به توییت لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال بیان کرد که گفته بود: «ما امیدواریم که ایران در موقعیتی باشد که بتواند به سرعت مذاکرات را از سر بگیرد و تعامل سازنده‌ای داشته باشد تا مذاکرات با سرعت بیشتری پیش برود.»

انتظار می‌رود گفتگو‌های وین اواخر ژانویه یا اوائل فوریه به نتیجه برسد

میخائیل اولیانوف در توییت دیگری نوشت فقط ایران نمی‌گوید دور هشتم گفتگو‌های وین می‌تواند دور پایانی باشد. برخی دیگر از شرکت کنندگان از جمله روسیه نیز همین نظر را دارند. نهایی کردن این گفتگو‌ها به شکلی موفقیت آمیز تا اواخر ژانویه یا اوائل فوریه، امکان پذیر است.

این در حالی است که دیروز (جمعه) دیپلمات‌های هیئت‌های ۴+۱  پس ازدیدار با هیئت ایرانی اعلامکردند که ممکن است دور بعدی مذاکرات از ۲۷ دسامبر (۶ دی) از سرگرفته شود.

گفتنی است که دور هفتم مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه، در دولت جدید از ۸ آذر آغاز شد و دیروز (جمعه) پایان یافت.  تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران و برنامه هسته‌ای کشورمان تمرکز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ما که عجله ای نداریم چون غنی سازی داره سریع پیش میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
یعنی چی ؟؟؟

چرا باید استقلال کشورمان را که با خون شهیدان عزیزمان بدست آوردیم ، با این قلدر بازی ها از دست بدهیم.. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

استقلال هر کشوری ، از آن خود آن کشور ها است
( مثل اکسیژن هوا ، برای تنفس..)
و برای داشتن آن ( استقلال ) از کسی ، دستور یا اجازه ، نمی خواهند..!


* ایران و ایرانی مستقل ، قدرتمند ، دین مدار ، حق جو


در ضمن

دنیا باید دست به دست هم بدیم
تا آمریکا ، تعامل صحیح با دنیا رو تمرین کنه ، تا این که یاد بگیره..!

* اگرنه این قلدری ها.. و پر رویی های... همیشگی ، دامن هرکشوری را ، خواهد گرفت...!!!!!!!



" دنیا ، تشنه صلح و آرامش و زایندگی "
آخرین اخبار