عدم تمایل فرانسه برای بازگشت به دوران جنگ سرد با روسیه

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد دولت‌های غربی می‌توانند روسیه را منزوی کنند، اما فرانسه مخالف این کار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرانسوی دو دیمانش، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد در صورتی که تنش بر سر اوکراین میان کشور‌های غربی و روسیه ادامه پیدا کند این کشور‌ها می‌توانند مسکو را از لحاظ سیاسی منزوی کنند، اما فرانسه قصد ندارد روابط با روسیه به دوران جنگ سرد بازگردد.

پارلی در خصوص این مسئله اعلام کرد: نباید اجازه داد درگیری‌ها تشدید شود و لازم است آرامش را حفط کرد. فرانسه می‌خواهد گفت‌وگو با روسیه را که توسط «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور در سال ۲۰۱۹ آغاز شد، حفظ کند.

پارلی در ادامه افزود: در زمانی که با همتای روسی خود دیدار کردم به او گفتم ما می‌خواهیم با روس‌ها گفت‌وگوی باز و مستقیم داشته باشیم تا بتوانیم به راحتی سخنان خود را منتقل کنیم.

این روز‌ها روابط روسیه با کشور‌های غربی عضو ناتو به پایین‌ترین حد خود بعد از جنگ سرد رسیده است و ناتو بار‌ها ادعا کرده روسیه قصد دارد با شروع سال جدید میلادی به اوکراین حمله کند حتی ارتش خود را نیز به نزدیکی مرز این کشور اعزام کرده است.

با وجود این ادعا‌ها مقامات روسیه بار‌ها آن‌ها را رد و اعلام کردند که ارتش روسیه تنها به دلیل تحرکات غیرمعمول نظامیان ناتو در نزدیکی مرز‌های شرقی خود در خاک اوکراین به این مرز‌ها اعزام شده است و درصورتی که ناتو فعالیت‌های تحریک‌آمیزی در این مناطق داشته باشد، مسکو اقدامات نظامی و فنی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار