وزارت خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست به اوکراین سفر نکنند

وزارت خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست به دلیل افزایش تنش در مرز اوکراین و روسیه از سفر به کی‌یف خودداری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست به دلیل آنچه افزایش تهدیدات امنیتی روسیه خوانده، از سفر به اوکراین خودداری کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود با اشاره به ناآرامی‌های داخلی اوکراین، مدعی شد: «ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم به دلیل کرونا و افزایش  تهدیدات امنیتی از سوی روسیه به اوکراین سفر نکنند.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که روسیه پیش از این اعلام کرده بود که اگر ناتو نگرانی‌های روسیه را نادیده بگیرد، مسکو آماده پاسخ نظامی است. پیش‌تر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو بر تهیه ضمانت‌های امنیتی در یک بازه زمانی مشخص اصرار دارد و آماده گفت‌وگو با آمریکا برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه است.

اخیرا ادعا‌هایی از طرف آمریکایی‌ها مطرح شده مبنی بر اینکه روسیه در حال جمع آوری نیرو‌های خود در مرز اوکراین با هدف برنامه ریزی برای حمله به کی یف است اما مقامات مسکو به دفعات این ادعا‌ها را رد کرده اند.

روابط روسیه و ناتو اخیرا به دلیل افزایش حضور تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه متشنج شده است که مسکو آن را نقض سند اساسی روابط دو طرف می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار