انصارالله و وزیر خارجه یمن شهادت سفیر ایران را تسلیت گفتند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن، وزیر خارجه دولت صنعاء و معاون وی در پیام‌هایی، شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن را تسلیت گفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی انصارالله، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن، امروز (سه شنبه) شهادت «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء را تسلیت گفت.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: تسلیت خالصانه خود را به دولت و ملت ایران و همچنین به خانواده سفیر ایران در یمن عرض می‌کنیم.

هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در پیامی نوشت: شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورمان را به رهبری و مردم ایران تسلیت می‌گوییم و از شهادت وی بسیار متأسفیم.

وی افزود: شهید ایرلو در رساندن صدای ما و مظلومیتمان به گوش جهان حضوری فعال و نقشی اثرگذار داشت و از خدماتش و آنچه به صورت دیپلماتیک به یمن ارائه کرد، تشکر می کنیم.

همزمان «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعاء نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: دوست عزیزی را از دست دادیم که عملکرد او مصداق یک دیپلماسی موفق و منحصربفرد بود. شهادت وی را به دولت و مردم ایران و همچنین خانواده شهید «حسن ایرلو» تسلیت می‌گویم.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار