دوخبر ازمحیط زیست؛

تحویل پرندگان شکاری آسیب دیده به محیط زیست سیرجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از تحویل دو بهله پرنده شکاری توسط دوستداران طبیعت به این اداره خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی اکبر رسولیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: حمید و حسین ممتازیان یک بهله قرقی و یزدان عباسلو یک بهله دلیجه آسیب دیده را به منظور سپری کردن دوره درمان تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دادند.

او ضمن تقدیر از این اقدام خداپسندانه از دوستداران طبیعت تقاضا کرد در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده سریعا با ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها یا شماره رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند.

دلیجه با حدود ۳۶ سانتی‌متر طول بدن از جوندگانی شبیه به موش، پرندگان کوچک و همچنین، حشرات و خزندگان تغذیه می‌کند.

استاد درجا بال زدن در آسمان است. در واقع از روش‌های مورد علاقه دلیجه‌ها است که از زمینی که بر فراز آن پرواز می‌کنند نقشه برداری و اسکن کنند. آن‌ها کمی بالاتر از پوشش زمین، از منطقه نقشه‌برداری می‌کنند و هنگامی که طعمه حرکت کرد، روی آن یورش می‌برند.

قرقی نیز که گونه ماده اش بزرگ جثه‌تر است در مناطق جنگلی و پر درخت و گاهی در زمین‌های زراعتی با درخت‌های پراکنده دیده می‌شود. در زمستان‌ها گاهی در مناطق شهری نیز قابل مشاهده است و عموما از پرندگان و گنجشک سانان کوچک و همچنین پستانداران کوچک تغذیه می‌کند.

دستگیری متخلفین شکار غیرمجاز مامورین محیط زیست سیرجان

در یک اقدام غافلگیرانه متخلفین شکار پرندگان وحشی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

 علی اکبر رسولیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان گفت: در پی گشت و کنترل‌های شبانه روزی و پایش زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش مامورین یگان حفاظت شهرستان با اقدامی غافلگیرانه، موفق به دسنگیری متخلفین شکارغیرمجاز پرندگان وحشی شدند.

او افزود: در بازرسی از اطراف محل دستگیری این متحلفین، لاشه هفت قطعه کبک وحشی و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف و ضبط و پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

رسولیان افزود: بر اساس ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه ناشی از شکار غیرمجاز هر قطعه کبک وحشی نر مبلغ سه میلیون ریال و در صورت اثبات ماده بودن سه برابر می‌باشد که متخلفین باید مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار ریال (از بابت۴ قطعه کبک ماده و ۳ قطعه نر) را به حساب دولت واریز کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: محیط زیست ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.