تشریح رویدادهای ورزشی سالگرد شهید سلیمانی در کرمان

در جلسه هماهنگی رویدادهای ورزشی بین المللی سالگرد سردار سلیمانی که با حضور مسئولان ارشد کرمان برگزار شد، رویدادهای ورزشی این ایام تشریح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمدرضا میرحسینی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان در جلسه هماهنگی رویداد‌های ورزشی بین المللی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور احمد دهقانی قناتغستانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، مدیران ارشد استان و برخی از روسای هیئت‌های ورزشی استان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، به برنامه‌های این هیئت برای سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: به فدراسیون پرورش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور پیشنهاد دادیم، مسابقات بین المللی کشور‌های اسلامی با محوریت کشور‌های حوزه مقاومت به صورت سالانه در استان کرمان برگزار شود و این در تقویم ورزشی وزارتخانه گنجانده شود.
او افزود: مطالبه‌گری کردیم که این رقابت‌ها در شهر حاج قاسم سلیمانی و استانی که به نام پایتخت مقاومت نامگذاری می‌شود، انجام شود.
میرحسینی بیان داشت: پیش بینی شده طی سال نخست در این مسابقات ۷ تیم از ۶ کشور اسلامی حضور یابند.
او تصریح کرد: برآورد هزینه‌ای که ما کرده ایم حداکثر ۳۵ میلیون تومان است.
میرحسینی افزود: درخواستمان از شهردار، ستاد و اداره کل ورزش و جوانان این است، کمک کنند با کمک بخش خصوصی یک زورخانه بسیار مجهز و بزرگ برای برگزاری مسابقات آینده بین المللی که می‌خواهد بر گزار شود در کنار گلزار شهدا پیش بینی شود.
مرتضی بلوردی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان کرمان، برنامه شاخص این هیئت به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ واکو قهرمانی کشور، جام سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و پورجعفری اعلام کرد و گفت: این رقابت‌ها در قالب ۶۰۰ ورزشکار خانم و آقا از ۲۱ استان کشور از ۱۳ تا ۱۹ بهمن ماه به مدت ۷ روز برگزار می‌شوند.

او هزینه انجام این مسابقات را ۲۰۰ میلیون تومان اعلان کرد و افزود: خوشبختانه تیم کرمان با توجه به ظرفیت خوب در این حوزه، جزو مقام آوران خواهد بود.

محسن اشرف زاده دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان نیز به برگزاری مسابقات فوتوالی ستارگان کشور، جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور ۹ استان در قالب ۱۰ تیم طی ۹ و ۱۰ دی در کرمان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون برای برگزاری این رویداد غیر از انجمن فوتوالی استان، کسی کمک نکرده که امیدواریم یکی از بنگاه‌های ورزشی صنعتی در این زمینه اعلام آمادگی کند.

او افزود: مسابقات کشوری قلعه قوس نیز ۱۷ دی ماه با حضور ۵ استان کشور در قالب ۱۲ تیم در دو بخش بانوان و آقایان به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.
اشرف زاده مبلغ مورد نیاز برای برگزاری این رقابت‌ها را ۹۵۰ میلیون ریال پیش بینی کرد و بیان داشت: فعلا بودجه‌ای نداریم، ولی امیدواریم با حمایت باشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان بتوانیم این رقابت‌ها را برگزار کنیم.
حیدری رئیس هیئت دو و میدانی استان کرمان هم گفت: برای دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سه برنامه از سوی هیئت دو و میدانی استان کرمان در نظر گرفته شده که نخستین این برنامه‌ها برگزاری مسابقات کشوری دو صحرانوردی است.
او افزود: این رقابت‌ها از مکانی که برای مسابقات قلعه قوس در روستای قنات ملک رابر در نظر گرفته آغاز می‌شود و پس از گذر از دامنه کوه‌هایی که حاج قاسم برای پیاده روی انتخاب می‌کردند تا منزل وی ادامه دارد.
حیدری تصریح کرد: برگزاری همایش دو امدادی رهروان ولایت دومین برنامه است که استارت آن از پارسال در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم زده شده است که این رقابت‌ها امسال با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان به فاصله ۲۲۰ کیلومتر، از روستای قنات ملک زادگاه حاج قاسم آغاز می‌شود و تا مرقد مطهر وی در گلزار شهدای کرمان ادامه دارد.
او بیان داشت: سومین و مهم‌ترین این برنامه‌ها که یک کار بین المللی است انجام دو امدادیست که از محل شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق آغاز می‌شود و سپس به سمت مزار شهید ابومهدی المهندس مرز شلمچه و سپس مرقد مطهری در کرمان ادامه دارد.
حیدری افزود: تاکنون برای انجام این برنامه سه جلسه هماهنگی صورت گرفته و برای برگزاری آن، قریب به ۵۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.
او تصریح کرد: در حال حاضر فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی در حال گرفتن مجوز شورای برون مرزی است و وزارت ورزش هم در حال گرفتن هماهنگی با دولت عراق است که دونده‌های عراقی نیز در این رویداد شرکت کنند.

احسان ایرانمنش رییس هیئت تنیس روی میز استان کرمان نیز به مسابقات بین المللی تنیس روی میز، جام سردار سلیمانی به میزبانی کرمان اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها ١٥ لغایت ٢٠ دی ماه با حضور تیم‌های اردن، امارات، بحرین، آذربایجان، قطر، عراق، سوریه، مجارستان، مالزی، یمن، عمان، ایران الف، ایران ب و کرمان در سالن بین المللی شادروان کهنوجی برگزار می‌شوند.

او اعتبار مورد نیاز برای انجام این رویداد را ٢٨ هزار دلار به علاوه اسکان و ترانسفر داخل کشور و غذا اعلام کرد و افزود: متأسفانه حامی مالی برای انجام این رقابت‌ها نداریم.

ایرانمنش تصریح کرد: تعداد کل شرکت کنندگان با کادر برگزاری ٨٠ نفر هستند که ٤٠ نفر آن‌ها خارجی هستد.

همچنین اعلام شد،  مسابقات فوتسال سردار دل‌ها از ۱۵ تا ۲۰ دی به میزبانی باشگاه صنعت مس کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار