روسیه درباره تحریف واقعیت مسئله اوکراین به آمریکا هشدار داد

سفارت روسیه در پاسخ به اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر افزایش تنش‌های منطقه از سوی روسیه، این اظهارات را تحریف واقعیت خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز سفارت روسیه در آمریکا، در توییتی در شبکه اجتماعی خود آمریکا را تحریف کننده واقعیت خواند.

در جریان افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، آمریکا مسکو را به عنوان مسئول اوضاع ایجاد شده معرفی کرد. در همین خصوص، سفارت روسیه در آمریکا در توییتی نوشت: «ما از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهیم واقعیت را تحریف نکند. برای [اینکه در منطقه] تنش‌زدایی [شود] ، آمریکا نباید در نزدیکی مرز‌های ما سایت‌های نظامی ضد روسیه ایجاد کند».

در توییت دیگری آمده است: «به ویژه، واشنگتن باید متعهد شود از گسترش بیشتر فعالیت ناتو به سمت شرق جلوگیری کند، از زیرساخت‌های اوکراین برای هیچ‌گونه فعالیت نظامی استفاده نکند و همکاری دو جانبه با آن‌ها را توسعه ندهد».

سفارت اظهار داشت که این گام‌ها باعث «کاهش تنش‌های خطرناک» در اروپا و انعقاد توافق‌نامه‌هایی در مورد تضمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم میشود. 

این بیانیه پس از آن منتشر شد که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در توییتر خود نوشت: «برخلاف اظهارات مسکو [در مورد اوکراین]، روسیه و نیرو‌های نیابتی آن مسئول تشدید تنش‌ها در اوکراین هستند. نه کی‌یف یا واشنگتن».

گفتنی است روز جمعه، در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه، مسکو پیشنهاداتی را مطرح کرده و با ناتو در میان گذاشته است. پیش‌نویس توافقنامه‌ها در این خصوص کمی بعدتر در وبسایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد.

این درخواست‌ها شامل تعهدات الزام‌آور قانونی برای عدم استقرار نیرو‌ها و تسلیحات در مناطقی است که ممکن است امنیت کشور دیگر را به خطر بیندازد. روسیه همچنین خواستار توافقی مبتنی بر توقف گسترش ناتو در مرز‌های روسیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
اونا نمیذارن آب خوش از گلوی کسی پایین بره پس بزن نابودشون کن
آخرین اخبار