یک مقام دولتی آمریکا:

بایدن در حال بررسی اعمال تحریم‌های سنگین علیه روسیه است

یک مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد دولت بایدن در حال بررسی اقدامات سختگیرانه برای کنترل صادرات به روسیه در صورت حمله نظامی به اوکراین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک  مقام آمریکایی اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی تحریم‌های بسیار سنگین علیه روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین است. این اقدامات سختگیرانه علاوه بر تحریم‌های اقتصادی مانند تحریم خط لوله نورد استریم ۲ است که دولت بایدن پیشتر در نظر داشت در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین آن‌ها را اجرایی کند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این اقدامات که قرار است در نشست کاخ سفید مورد بررسی قرار گیرد یک سری اقدامات فوق العاده برای محدودیت صادرات در بخش‌های فناوری، صنعتی و مصرفی به روسیه است.

گفته می‌شود این اقدامات واشنگتن در صورت اجرایی شدن می‌تواند توانایی روسیه برای واردات گوشی‌های هوشمند، قطعات اصلی هواپیما و خودرو را تضعیف کند. این اقدام آمریکا می‌تواند تاثیر زیادی در بازار مصرفی روسیه، فعالیت‌های صنعتی و اشتغال در این کشور داشته باشد.

این مقام گفت: اقدامات در نظر گرفته شده برای روسیه بسیار بی سابقه است. واشنگتن ممکن است با شرکای اصلی خود در اروپا و بخش‌هایی از آسیا که در این اقدامات دخیل هستند، مشورت کند.

بازار تلفن همراه روسیه تحت تسلط شرکت‌های خارجی مانند اپل و سامسونگ است. مسکو در سال جاری میلادی شرکت‌های پشتیبانی این گوشی‌های تلفن همراه را ملزم به استفاده از نرم افزار‌های روسی کرده است.

آمریکا پیشتر نیز بار‌ها به مقامات روسیه هشدار داده و مدعی شده بود که در صورت حمله نظامی به اوکراین اقدامات و تحریم‌های سختگیرانه‌ای در انتظار این کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
روسیه در جهان منزوی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
امریکا دیگر قدرت سابق را ندارد وهمه این ها فقط تبلیغات است مرگ بر امریکای جنایتکار
آخرین اخبار