احتمال گفت‌وگوی مجدد پوتین و بایدن پیش از پایان سال

سخنگوی کرملین اعلام کرد رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه ممکن است پیش از پایان سال ویدئویی گفت‌وگو کنند، اما هنوز هیچ توافقی در این باره وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه از احتمال گفت‌وگوی مجدد رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داد.

دمیتری پسکوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او، ممکن است پیش از پایان امسال، در قالب کنفرانسی ویدئویی با هم گفت‌وگو کنند. این گفت‌وگو ممکن است برگزار شود یا ممکن است برگزار نشود. در صورت لزوم، می‌توان این گفت‌وگو را نسبتاً سریع هماهنگ کرد. تاکنون توافق روشنی وجود نداشته است.»

سخنگوی کاخ کرملین در مورد اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز مبنی بر این که واشنگتن در حال حاضر برای دیدار جدید پوتین و بایدن برنامه‌ریزی نمی‌کند، اعلام کرد: «او (بلینکن) نیز درباره این دیدار‌ها صحبت کرده است.»

پیش از این، پوتین در گفت‌وگوی ویدئویی ۷ دسامبر با بایدن، اظهار داشت دوست دارد شخصاً با بایدن ملاقات کند.

این در حالی است که تنش‌های روسیه و آمریکا در موضوع اوکراین چندی است که بالا گرفته است؛ به طوری که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است: «مسکو در مقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و هر لحظه خطر پاسخی سخت از سوی ما وجود دارد.» معاون وزیر خارجه روسیه نیز از اقدام متقابل در صورت عدم پذیرش پیشنهادات مسکو از سوی ناتو و آمریکا خبر داده است.

در مقابل نیز یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد دولت بایدن در حال بررسی اقدامات سختگیرانه برای کنترل صادرات به روسیه در صورت حمله نظامی به اوکراین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بزن آمریکا و اروپا رو نابود کن جوابش با ما
آخرین اخبار