باسوادی ۹۶.۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال چهارمحال و بختیاری

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۶.۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهمن خدادادی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۹۶.۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند که این میزان یک درصد از میانگین کشور بالاتر است.

او افزود: براساس سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳۶ هزار و ۷۷۰ نفر از جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان بی‌سواد بودند که در این چند سال با برگزاری دوره‌های مختلف سوادآموزی جمعیت هدف بی‌سوادی استان هم‌اکنون به ۱۰ هزار و ۲۲۴ نفر کاهش یافته است.

خدادادی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷ مرکز یادگیری سوادآموزی در استان فعال است که علاوه بر برگزاری دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال، به سوادآموزان مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی، آموزش سواد پایه و سایر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این مراکز آموزش داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


او به برگزاری طرح پیوند سواد و زندگی برای سوادآموزان استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در هفت مرکز یادگیری استان این طرح اجرا شده است.

خدادادی اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی در استان یک هزار و ۲۹۴ نفر بود که با توجه به استخدام شدن تعدادی از این افراد و یا انصراف دادن آن‌ها از فعالیت در امر آموزش و یا تغییر مکان به استان‌های دیگر، هم‌اکنون ۳۵۹ نفر آموزش‌دهنده با نهضت سوادآموزی همکاری دارند.

او به استخدام شدن ۴۰ نفر از آموزش‌دهندگان که سهمیه ایثارگری داشتند، اشاره کرد و گفت: وضعیت سوادآموزانی که تا قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی فعالیت داشتند با برگزاری آزمون‌های استخدامی مشخص و درصد بالای از این تعداد جذب آموزش و پرورش شدند.

خدادادی افزود: تعهد امسال نهضت سوادآموزی در استان ۹ هزار و ۴۰۰ نفر است که از این میزان یک هزار و ۵۲۰ نفر زیر پوشش آموزش قرار گرفتند.

او اضافه کرد: با شیوع کرونا فعالیت‌های دوره‌های سوادآموزی نیز دچار مشکل شد و درصد قبولی آموزش‌گیرندگان در این ۲ سال کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار