وزارت امور خارجه روسیه:

غرب باید مسئولیت پناهندگان مرز لهستان-بلاروس را بر عهده بگیرد

کمیسر حقوق بشر وزارت خارجه روسیه گفت که غرب باید مسئولیت بی ثبات کردن خاورمیانه و شمال آفریقا با پذیرش پناهجویان از این مناطق را بر عهده بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گریگوری لوکیانتسف، کمیسر حقوق بشر در وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که غرب باید مسئولیت بی ثبات کردن خاورمیانه و شمال آفریقا با پذیرش پناهجویان از این مناطق را بر عهده بگیرد.

لوکیانتسف اضافه کرد: «ما نباید دلایل اصلی این بحران را فراموش کنیم. علت اصلی همه این‌ها مداخله در فرآیند‌های مربوطه در خاورمیانه و شمال آفریقا، بی ثباتی اوضاع سیاسی، رژیم سیاسی، دخالت در امور داخلی و بی ثباتی منطقه است.»

این دیپلمات روس، لهستان را به نقض معاهدات حقوق بشر متهم کرد و توجه را به شکایات ارائه شده علیه ورشو، لیتوانی و لتونی جلب کرد. کمیسر حقوق بشر در وزارت خارجه روسیه با اشاره به عکس‌های پناهجویان گفت: «آنچه از عکس‌ها می‌بینیم، صحنه‌هایی از ظلم و محرومیت و استفاده از ابزار‌های ویژه از سوی سازمان‌های مجری قانون و نیرو‌های مسلح لهستان علیه مهاجران است. نقض مفاد معاهدات بین المللی در زمینه حمایت از حقوق بشر از سوی لهستان دیده می‌شود.»

این مقام با ابراز تاسف از نبود گفت‌وگو بین اتحادیه اروپا و بلاروس تاکید کرد که حل بحران بدون تماس مستقیم طرفین غیرممکن است. با توجه به فقدان ارتباطات، پیش بینی چگونگی تحول وضعیت دشوار خواهد بود.

روابط بروکسل و مینسک در تابستان گذشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که طی آن الکساندر لوکاشنکو مجددا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، به شدت تیره و تار گشت. آمریکا و کشور‌های اروپایی مدعی غیر قانونی بودن ریاست جمهوری لوکاشنکو هستند و با اعمال چندین بسته تحریمی علیه مینسک، مخالفت خود را با دولت او اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار