دستور رئیسی برای تعیین مسئولان پیگیری اشتغال در همه دستگاه‌ها

رئیس جمهور دستور داد تا مسئولان پیگیری اشتغال در همه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها تعیین شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در دومین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم گفت: زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد که اگر فعال شوند مشکل اشتغال مرتفع خواهد شد.

نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم روز ۶ آبان‌ماه امسال به ریاست حجت الاسلام رئیسی برگزار شد. در این جلسه، ابتدا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از وضعیت اشتغال و بیکاری ارائه کرد که بیانگر شرایط نامطلوب کشور از نظر بیکاری به ویژه در برخی استان‌های محروم است.

رئیس جمهور گفت: پروژه‌های نیمه تمام از جمله ظرفیت‌هایی است که ایجاد زمینه تکمیل آن‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند هم سرمایه‌های سرگردان مردمی را جذب کند و هم باعث ایجاد اشتغال به شکل مستقیم و غیرمستقیم شود. اگر برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بخواهیم صرفاً به منابع دولتی تکیه کنیم، شاید ده‌ها سال دیگر هم این پروژه‌ها به پایان نرسند، اما جذب سرمایه‌های مردم می‌تواند در مدت کوتاهی همه این پروژه‌ها را به ثمر برساند.

رئیسی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها ۴،۵ درصد از رشد ۸ درصدی اقتصاد برای سال ۱۴۰۱ باید از طریق سرمایه‌گذاری محقق شود. برای جذب سرمایه‌گذاری اول باید روی جذب سرمایه‌های داخلی تمرکز کنیم تا سرمایه‌های خارجی نیز تمایل به ورود به کشور پیدا کنند.

رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال صرفاً مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست. همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی باید برای ایجاد اشتغال احساس وظیفه و مسئولیت کنند و دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها باید بخشی از مجموعه را متولی پیگیری و اجرای سیاست‌های ایجاد اشتغال کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: مواجهه با مردمی که از مشکل بیکاری فرزندانشان گلایه دارند، به شکل ویژه انسان را رنج می‌دهد. با وجود ظرفیت‌های فراوان و چشم‌گیر اشتغال‌آفرینی در کشور انصاف نیست که با چنین آماری از بیکاری در کشور مواجه باشیم. همه دستگاه‌ها زمان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای ایجاد اشتغال را کوتاه کنند و با هم‌گرایی با نهاد‌های کشور به شکل انقلابی و جهادی برای رفع مشکل اشتغال تلاش کنند.

رئیس دولت سیزدهم از دستگاه‌های مختلف خواست که عملکرد خود را در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در عمل به الزامات تحقق این شعار بازنگری کنند.

او افزود: دستگاه‌های مختلف عقب‌ماندگی‌های خود نسبت به عمل به الزامات تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را احصاء کنند و ببینند که چگونه می‌شود در ۳ ماه باقیمانده از سال ۱۴۰۰ آن‌ها را جبران کرد.

رئیس جمهور همچنین خواستار اجرای دقیق قوانین تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار شد.

رئیسی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همه دستگاه‌هایی که ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال‌آفرینی دارند، از جمله بخش خصوصی و بویژه بسیج سازندگی جلسه برگزار کند. باید بیش از گذشته به بخش خصوصی میدان دهیم و به عنوان دولت صرفاً بر ایفای نقش حمایت، هدایت و نظارت متمرکز شویم و هر کجا لازم است برای اصلاح قانون نیز اقدام شود.

او ادامه داد: هیچ‌کس نباید در کشور بخاطر نداشتن ضامن از اشتغال محروم شود. راه‌اندازی سامانه جامع کاریابی که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است، می‌تواند بستری مناسب برای تعامل کارفرمایان و کارجویان باشد، اما باید به شدت مراقب باشیم که فعالیت این سامانه حرکتی امیدبخش باشد و مردم پس از مدتی از آن ناامید نشوند.

در دومین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم، ۱۳ مصوبه در راستای برنامه ایجاد حداقل یک میلیون شغل در سال به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۵ دی ۱۴۰۰
به به به دستفروش میگن شغل داره .. اینها هم جزء آمار اشتغال زایی محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
از بنزین بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۰
کسانی را که به سن بازنشستگی رسیده اند بازنشست کنید خیلی از بیکاران مشغول به کار می شوند متاسفانه سن بازنشستگی را دوسال افزایش داده ایدو خیلی از بازنشسته هامشغول به کارهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
احسنت خدا قوت انشالله که موفق به حل مشکلات جوانان بشی آقای رئیسی دعای خیر مردم پشت و پناهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
ما که پیر شدیم داریم میمریم هنوز مشکل اشتغال حل نکردین
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن
۰۰:۱۸ ۰۳ دی ۱۴۰۰
باسلام و احترام خدمت همه مسئولان انقلابی و د راس آنان رئیس جمهور محترم
ابتداعا خداقوتی خدمت جامعه محترم خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان دارم و در گام بعدی درخواستی عاجزانه از خبرنگاران محترم این خبرگزاری دارم تا با مسئولین ذیربط مطرح نمایند تا انشاالله از حقوق معلمین خرید خدمات دفاع شود.
بنده و ۳۲ هزار از همکارانم بعنوان معلم خرید خدمات در آموزش و پرورش شروع به کار کرده ایم و باتوجه به اینکه در نقطه محروم و مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خدمت می کنیم از حده اقل حقوق و مزایا برخوردار نیستم ، مثلا اینجانب که پدر خانواده ای هستم و با مدرک مرتبط به عنوان نیروی خرید خدمات مشغول بکار هستم با وجود اینکه در نقاط مرزی خراسان جنوبی خدمت می کنم اما در ماه فقط ۲۲ روز بیمه برایم رد می کنند و حقوقی در حدود ۲ میلیون تومان برخوردار هستیم اما هنوز دریافتی نداشته ایم، لذا از از جامعه فرهیخته خبرنگار که منادیان احیای حقوق افرادی هستند که در نقاط مرزی استان صدایشان به جایی نمی رسد می باشند عاجزانه درخواست داریم مطالبات ما را به گوش رئیس محترم جمهور برسانند یقینا ایشان با تدابیر انقلابی خود چاره ای خواهند اندیشید تا هیچ پدری شرمنده زن و فرزند خود نشود و با اتخاذ تدابیری در این زمینه بیش از ۳۲ هزار فرصت شغلی از بین نخواهد رفت.
ومن الله التوفیق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
قانون تبدیل وضعیت ایثارگران چرا اینقدر چراغ خاموش پیش میرود و یا تا کنون اجرا نشده
خواهشا به آنهم رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۲ دی ۱۴۰۰
با سلام ببخشید بزرگوار مگر کسی که شرکتی هست میتونه ضامن بشه یا کسی حاضر ضمانت یه نفر که شرکتی هست رو کنه اصلا اون رو بانک قبول نداره .تمام بد بختی ما کارگرها وجود این شرکتهای اختاپوس صفت هست که امنیت شغلی وزندگی رو ربوده ودارند مدام ثروت مند تر میشن چرا کسی فکر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۲:۳۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خدایا خودت کمکمون کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
فعلا که مسولان انقلابی سخت مشغول جذب فک و فامیل خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ابتدا جلو بکارگیری نیرو بواسطه مافیای فامیلی در دستگاه اجرایی مانند اداره بنادر و دریانوردی خوزستان را بگیرید تا جذب نیرو بر اساس عدالت انجام شود، وقتی در تمامی قسمت‌های حساس این اداره نیرو فامیل جذب کرده اند پس باید منتظر رانت و مافیا و اختلاس باشیم
آخرین اخبار