واژگونی قایق مهاجران در دریای اژه ۱۶ کشته به جا گذاشت

در جریان واژگونی یک قایق حامل پناهجویان، دست‌کم ۱۶ مهاجر در دریای اژه، جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، حداقل ۱۶ نفر پس از واژگونی قایق حمل مهاجران در دریای اژه در اواخر روز جمعه جان خود را از دست دادند. مجموع تلفات این سانحه و دو سانحه مشابه روز‌های گذشته در آب‌های یونان به حداقل ۳۰ نفر رسید.

به گفته‌ی مقامات یونانی، تاکنون پنج قایق گشت گارد ساحلی، ۹ کشتی خصوصی، یک بالگرد و یک هواپیمای ترابری نظامی برای یافتن بازماندگان این حادثه به منطقه اعزام شده اند و غواصان گارد ساحلی نیز در این عملیات شرکت دارند. خبرگزاری آتن اعلام کرد جسد ۱۲ مرد، سه زن و یک نوزاد در منطقه کشف شد.

گارد ساحلی یونان اعلام کرد که ۶۲ نفر پس از واژگونی یک قایق بادبانی در اواخر روز گذشته در ۸ کیلومتری جزیره پاروس در مرکز دریای اژه نجات یافتند. بازماندگان از حضور حدود ۸۰ نفر در کشتی خبر دادند.

پیش از این حادثه، ۱۱ نفر در جریان برخورد یک قایق بادبانی با یک جزیره سنگی در ۲۳۵ کیلومتری جنوب آتن، در نزدیکی جزیره آنتی کیترا کشته شده بودند.

دفتر یونانی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در توئیتی اعلام کرد: «مردم به جایگزین‌های امن برای این گذرگاه‌های خطرناک نیاز دارند».

یونان دروازه ورود مهاجران به اتحادیه اروپاست؛ مهاجرانی که اکثرا از آسیا، خاورمیانه و آفریقا می‌گریزند و به امید یافتن زندگی بهتر به مهاجرت روی می‌آورند. با افزایش تعداد مهاجران به یونان، این کشور تدابیر سختگیرانه‌ای را اعمال و شروع به رهگیری قایق‌های ورودی حامل مهاجران کرد. این اقدام آتن، میزان مهاجرت در دو سال گذشته را به طرز چشمگیری کاهش داد. این تصمیم یونان از سوی گروه‌های حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در سال جاری تا ۱۹ دسامبر بیش از ۱۱۶ هزار پناهجو از مدیترانه برای رسیدن به کشور‌های اتحادیه اروپا عبور کردند. به گزارش این آژانس ۵۵ درصد این مهاجران به ایتالیا، ۳۵ درصد به اسپانیا و ۷ درصد به یونان و بقیه به مالت و قبرس سفر کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ دی ۱۴۰۰
چقدر دردناک .انسانیت کجا رفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا چرا ؟
آخرین اخبار