جانباختن دست‌کم ۲۷ پناهجو در سواحل فرانسه

منابع خبری از واژگونی قایقی در سواحل فرانسه و جانباختن حداقل ۲۷ پناهجو خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان در گزارشی از واژگونی قایق مهاجران در سواحل شمال فرانسه و جانباختن دست‌کم ۲۷ پناهجو خبر داد و افزود عملیات امداد و نجات و کاوش در این باره همچنان ادامه دارد.

یک منبع پلیس به این خبرگزاری اعلام کرد: قایق پناهجویان در کانال «مانش» در سواحل کاله، شمال فرانسه واژگون شد و تاکنون جسد دست‌کم ۲۷ مهاجر پیدا شده است.

اداره منطقه‌ای دریانوردی فرانسه در بیانیه‌ای از ادامه داشتنِ عملیات امداد و نجات در تنگه «پاس» و سواحل کاله خبر داد.

«ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه، با بیان آن‌که این حادثه یک «تراژدی» است، افزود: «ذهن من درگیر مهاجران، مفقودان و مجروحانی است که قربانی قاچاقچیان جنایتکار می‌شوند.»

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه، نیز در حالی که عازم سواحل کاله می‌شد ناراحتی خود را از این حادثه ابراز کرد و در پیامی توییتری نوشت: «ما هرگز نمی‌توانیم به اندازه کافی درباره ماهیت جنایتکارانه قاچاقچیانی که این گذرگاه‌ها را سازماندهی می‌کنند صحبت کنیم.»

همچنین قرار است در ساعات آتی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نشستی با محوریت این حادثه برگزار کند.

این در حالی است که تنش میان انگلیس و فرانسه در ماه‌های اخیر به دلیل پروتکل ایرلند شمالی و ماهیگیری افزایش یافته است. پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست‌وزیر انگلیس ‏رسید، بخشی از توافق‌نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‏است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‏اروپا خارج شد. ‏

همچنین ماه گذشته درگیری بین دو کشور اروپایی به دلیل اعطای مجوز ماهیگیری از سوی انگلیس بالا گرفت؛ تا جایی که فرانسه یکی از کشتی‌های انگلیس را توقیف و به ناخدای آن اعلام کرد که در دادگاه حاضر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
اینا مگه نوکر و کلفت نمیخوان ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چطور ممکنه یه قایق دو هزار کیلومتر را اومده باشه ولی ده کیلومتری ساحل اونا غرق بشه ؟ صد در صد غرقش کردن و دارن اشک تمساح میریزن
آخرین اخبار