در پی بارش سنگین برف رخ داد؛

بیش از ۷ هزار مسافر سرگردان در فرودگاه‌های ژاپن

در پی لغو بیش از ۱۰۰ پرواز در ژاپن به دلیل بارش سنگین برف، بیش از ۷ هزار مسافر در آستانه تعطیلات سال نو سرگردان شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه‌های خبری از لغو بیش از ۱۰۰ پرواز داخلی در ژاپن تنها در امروز  (یکشنبه) به دلیل برف سنگین در بخش‌های شمالی و غربی این کشور خبر دادند.

 شرکت هواپیمایی «آنا» تنها تا ۴ بعد از ظهر به وقت محلی، ۷۹ پرواز خود را لغو کرد. هیروآکی هایاکاوا، مدیر عامل این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که لغو این پرواز‌ها باعث سرگردانی ۵۱۰۰ مسافرشده است.

شرکت هواپیمایی «جال» نیز تا بعد از ظهر به وقت محلی از لغو ۴۹ پرواز دیگر خبر داد. طبق گفته مقامات این شرکت هواپیمایی لغو این پرواز‌ها ۲۴۶۰ مسافر را تحت تاثیر قرار داده است.

از طرفی دیگر نیز در سراسر جهان هزاران پرواز دیگر در آستانه تعطیلات سال نو به دلیل شیوع سویه جدید کرونا امیکرون، لغو شده است. شرکت‌های هواپیمایی روز جمعه اعلام کردند که در سراسر جهان و در طول تعطیلات کریسمس بیش از ۴۵۰۰ پرواز در میانه شیوع گسترده سویه امیکرون لغو شده است.

به گفته وزارت بهداشت ژاپن که کنترل مرز‌ها را برای مقابله با شیوع سویه امیکرون تشدید کرده است، تنها ۱۲ مورد از موراد مبتلا به این سویه جدید در یک روز و در کل ۲۳۱ مورد مبتلا به سویه امیکرون تاکنون گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار