تخصیص آب در مناطق ممنوعه حتی شرب، ممنوع است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تخصیص آب در مناطق ممنوعه حتی شرب ممنوع است و آب مورد نیاز در استان باید از طریق بازار آب تامین شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در یازدهمین نشست شب آب خراسان گفت: ایجاد صنایع پر آب طلب در شرق کشور باید ممنوع شود.

وی با بیان اینکه نبود برنامه ریزی و مدیریت صحیح یکی از علل اصلی بروز بحران آب شده است، گفت: در قانون توزیع عادلانه آب ابتدا باید وظیفه شرکت‌های آب منطقه‌ای، پایداری آب سپس تامین منابع آب شرب، بهداشت، صنعت تعیین شود و ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب نیاز به بازنگری دارد، زیرا یکی از مهمترین علت‌های بحران آب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در گذشته مطالعات جامعی در خصوص آب وجود نداشت همچنین نظارتی توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای بر منابع آب نبود، اما امروزه نظارت‌ها بیشتر شده است.

علایی گفت: نبود نظارت‌ها سبب حفر چاه‌های عمیق شده بود که نتیجه آن وجود کسری مخزن ۱.۲ میلیارد مترمکعبی در استان بود به گونه‌ای که در ترسالی‌ها ۸۵ درصد و خشکسالی‌ها بیش از ۹۷ درصد تامین آب از آبخوان‌ها برداشت می‌شود.

وی گفت: خراسان رضوی اولین استانی است که تخصیص جدید منابع آبی و چاه صادر نکرده است که این اقدام جز کار‌های بزرگی بود که در استان انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: صدور پروانه بهره برداری از چاه آب با عدد ثابت در این شرایط اقلیمی منطقی نیست، در امسال تا چهارم دی ماه فقط ۱۰ میلیمتر بارندگی در استان رخ داده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.