عضو اصلی هیئت مدیره کانون سردفترداران و دفتریاران خراسان رضوی:

تنظیم اسناد معاملات غیرمنقول در دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد

عضو اصلی هیئت مدیره کانون سردفترداران و دفتریاران خراسان رضوی گفت: بر اساس طرح الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول، تمام معاملات غیرمنقول ها باید از طریق دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا غلامپور عضو اصلی هیئت مدیره کانون سردفترداران و دفتریاران خراسان رضوی گفت: طرح الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول در مجلس در حال تصویب است که در این طرح گفته می‌شود، تمام معاملات غیرمنقول ها باید از طریق دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.

وی گفت: و بر اساس این طرح بنگاه های املاک حق نوشتن موبایل نامه و قولنامه ندارند و اعلام شده است که بنگاه های املاک طرفین را بهم برسانند و حق دلالی خود را هم طبق تعرفه دریافت کنند اما تنظیم هرگونه نوشته ای از طریق دفاتر اسناد رسمی باشد.

عضو اصلی هیئت مدیره کانون سردفترداران و دفتریاران خراسان رضوی گفت: یکی از مزایای اجرایی شدن این طرح شفافیت بدهی ها و مشکلات احتمالی ملک ها است که بعضا از خریدار و حتی مشاورین املاک پنهان می‌شود.


بیشتر بخوانید


غلامپور گفت: برای دفترخانه ها هم دستوالعمل هایی نوشته شده است در قالب تنظیم سندهایی به نام سندهای تعهد به بیع که نام دیگر قولنامه های محضری است.

او گفت: همچنین از مردم تقاضا داریم قبل از هرگونه معامله ای در بنگاه های املاک ابتدا به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و ضمن گرفتن مشاوره اولیه از دفترخانه اسناد رسمی بخواهند که عدم بازداشت ملک ، نداشتن معارض ، ممنوع المعامله نبودن فروشنده و سایر موارد را بررسی کنند.

گفتنی است این طرح هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است اما مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

انتهای پیام//ص.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.