افتتاح خط ملی نماد (۱۵۷۰) برای دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری

آیین رسمی افتتاح خط ملی نماد با شماره تلفن ۱۵۷۰برای دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری آیین افتتاح خط ملی نماد خبر داد و گفت: این خط با عنوان "نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان" به شماره اختصاصی ۱۵۷۰ در راستای پاسخگویی به فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان استان در مرکز مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد فعال شد.

 او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هفتمین استان کشور در راه اندازی این خط است افزود: خط ملی نماد با هدف توسعه دسترسی دانش‌آموزان، مربیان مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و افزایش آمادگی برای واکنش سریع در آسیب‌ها و فوریت‌های فردی و اجتماعی فعال شده است.

قائدامینی ادامه داد: این سامانه با بیش از ۳۰ کاربر در دو نوبت کاری و شیفت های صبح و ظهر، آماده ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به نیاز‌های دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی به دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان است.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، قبل از شیوع کرونا طرح نماد و یاریگران زندگی در مدارس استان اجرا گردید اما با شیوع کرونا اجرای این طرح‌ها در مدارس با مشکل مواجه شد و جامعه هدف کمتری را زیرپوشش قرار داد.

قائدامینی با بیان اینکه برای دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی، ارائه آموزش و مشاوره ضروری است گفت: با فعال شدن این خط، تمام دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش‌آموزان از ظرفیت مشاوره بهره‌مند می‌شوند.

اجرای طرح یاریگران زندگی در نیمی از مدارس چهارمحال و بختیاری

سید قدیر مرتضوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری ۵۵ درصد مدارس استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند که به دلیل شرایط کرونایی و برای ارائه آموزش در این مدارس از ظرفیت شبکه شاد استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای این طرح از دو سال گذشته در سطح مدارس استان آغاز شد گفت: در سال اول ۳۰ درصد مدارس و سال دوم ۴۰ درصد مدارس مجری این طرح بودند که در این طرح برنامه‌های پیشگیرانه و افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان و همچنین ارتقای مراقبت والدین از دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

مرتضوی با بیان اینکه شیوع کرونا هیچ تاثیری در افزایش میزان مصرف مواد مخدر در بین افراد نداشته است گفت: به دلیل تعطیل شدن مدارس و سایر فعالیت‌ها، نظارت خانواده‌ها بر فرزندان افزایش یافت و این امر زمینه پیشگیری از مصرف مواد را افزایش داده است.

مدارس چهارمحال و بختیاری به شبکه فیبر نوری متصل می شوند

هومان محمودی مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمادگی لازم برای اتصال مدارس استان به شبکه فیبر نوری وجود دارد گفت: هم‌اکنون تمام شهر‌های استان به شبکه فیبرنوری متصل هستند و مدارس و ادارات آموزش و پرورش که تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اتصال به شبکه فیبر نوری را داشته باشند، با ارائه فرم درخواست به این شبکه متصل خواهند شد.

او افزود: در مناطقی که شهرداری مجوز رایگان برای اجرای طرح فیبر نوری به مخابرات ارائه کند شبکه فیبرنوری آن منطقه به صورت رایگان و یا پایین‌ترین قیمت اجرا خواهد شد.

محمودی به واگذاری اینترنت ارزان قیمت و پرسرعت به فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی اشاره و اضافه کرد:  پایش تصویری نیز در مرکز شهرستان‌ها آماده اجرا است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار