آنکارا سیستم‌های پدافند موشکی خود را توسعه می‌دهد

آنکارا به توسعه سیستم‌های دفاع هوایی جدید به عنوان بخشی از پروژه‌های پدافند موشکی داخلی در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه ملی ترکیه امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، آنکارا به توسعه سیستم‌های دفاع هوایی جدید به عنوان بخشی از پروژه‌های پدافند موشکی داخلی در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داد. این پروژه‌های موشکی می‌تواند جایگزین سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه و پاتریوت آمریکا شود.

روزنامه صباح در این خصوص نوشت: ترکیه در سال ۲۰۲۲  به کار روی پروژه‌های موشکی داخلی زمین به هوا (SAM) HISAR و SIPER ادامه خواهد داد. HISAR+A و HISAR+O با موفقیت آزمایش شدند و اهداف پرسرعت را منهدم کردند؛ بنابراین ترکیه یک قدم به سامانه پدافند هوایی «SIPER» (خانواده ای از سامانه های موشکی زمین به هوای کوتاه، متوسط و دوربرد است که  از سوی Roketsan و Aselsan از سال  ۲۰۰۷ توسعه یافته است) نزدیکتر خواهد شد که جایگزینی برای اس-۴۰۰ و پاتریوت خواهد شد.

به گفته این روزنامه ترکیه، این سیستم که قرار است در سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود، تمام تهدیداتی را که در هوا ظاهر می‌شوند به مطمئن‌ترین روش از بین خواهد برد.

چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این خصوص گفت: ترکیه در زمینه دریافت هواپیما‌های اف-۳۵ از آمریکا با مشکل مواجه است.

وی تحریم‌های ناشی از قانون کاتسا را علت این مسئله دانست و افزود: جو بایدن در دیدار با رئیس جمهور ترکیه در رم بر تمایل خود برای رفع این مشکلات تاکید کرده و رئیس جمهور اردوغان نیز از این موضوع استقبال کرده بود.

اوغلو در واکنش به انتصاب جف فلیک، سناتور سابق به سمت سفیر آمریکا در ترکیه اعلام کرد: اگر وی برای توسعه روابط دو کشور تلاش کند از هیچ حمایتی فروگذار نخواهیم کرد، اما اجازه نمی‌دهیم که فلیک مانند فرماندار ترکیه رفتار کند.

وی درباره سیاست‌های کشورش در منطقه گفت: امسال گام‌های زیادی برای عادی سازی روابط با کشور‌های منطقه برداشتیم. آنکارا برای عادی سازی روابط با امارات عربی متحده، مصر و عربستان تماس‌هایی داشته که به کاهش فضای تنش در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه موضع ما در خصوص موضوع فلسطین تغییری نکرده است، اذعان کرد: با دولت جدید اسرائیل نیز برخی تماس‌ها را آغاز کردیم.

ترکیه در حال توسعه دو نوع سامانه SAM HISAR است، از جمله HISAR-A، یک سامانه دفاع هوایی کوتاه برد که قادر به رهگیری اهداف تا ۱۵ کیلومتر (۹.۳ مایل) و HISAR-O، یک سامانه میان برد با قابلیت نفوذ و رهگیری اهداف تا ۲۵ کیلومتر (۱۵.۵ مایل) است. سیستم‌های HISAR در برابر هواپیما‌های بال ثابت و چرخشی، موشک‌های کروز، هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های هوا به زمین موثر است.

سیستم‌های HISAR با حمایت صنایع دفاعی ترکیه و مشارکت ASELSAN، ROKETSAN و سایر شرکت‌ها در حال توسعه هستند. مجموعه HISAR-O برای حفاظت از تأسیسات نظامی و دیگر تأسیسات مهم استراتژیک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار