لاوروف:

موضع غرب در قبال اوکراین وقیحانه است

وزیر امور خارجه روسیه موضع غرب درباره اوکراین را وقیحانه توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با وقیحانه توصیف کردن موضع غرب و ناتو درباره اوکراین، درباره احتمال تصمیم غرب و ناتو برای به راه انداختن جنگ محدود در اوکراین هشدار داد و افزود: ممکن است غربی‌ها بخواهند روسیه را مسئول این جنگ معرفی و آن را مجازات کنند.

لاوروف افزود: تلاش برای الحاق اوکراین به ناتو و استقرار موشک‌ها نزدیک مرز‌های روسیه، خطرات بزرگ نظامی ایجاد می‌کند. روسیه قصد ندارد خودش را با درخواست از غرب برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی تحقیر کند.

او خاطرنشان کرد: مذاکرات با ناتو را هیئت‌های وزارتی با مشارکت وزارت امور خارجه و نظامیان برگزار خواهند کرد. این موضوع درباره مذاکره با آمریکاست. درباره ناتو تاکید کردیم نشست با مشارکت نظامیان برگزار شود، زیرا اقدامات عملی در سطح نظامی را به حال تعلیق درآوردند و از سال ۲۰۱۴ به تماس‌های تلفنی دوره‌ای با رئیس ستاد ارتش اکتفا کردند. طرف روسی با بالاترین سطح نظامی در گفت‌وگو‌ها شرکت خواهد کرد. برای ما مسئله مهمتر، شکل تماس‌ها با ناتو نیست، بلکه ریشه آن است و در سطح نظامی باید به صورت حرفه‌ای و مسئولانه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار