مدیر آموزش و پرورش تربت جام‌:

کمبود آب‌های زیرزمینی یکی از دلایل وقوع زلزله است

مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: یکی از دلایل وقوع زلزله از بین رفتن و کمبود ذخائر آب‌های زیرزمینی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمود آریامنش مدیرآموزش و پرورش تربت جام در سیزدهمین جشنواره "فراگیری نخستین واژه ارزش آب برای همگان" که که به همت اداره آب فاضلاب و آموزش و پرورش در تربت جام برگزار شد، گفت: یکی از دلایل وقوع زلزله از بین رفتن ذخائرآب‌های زیرزمینی که به روش‌های مختلف آب را به سطح زمین می‌آورند و اگر بهینه استفاده نشود آب زودتر از موعد تمام می‌شود.

او گفت: زندگی همه موجودات بستگی به آب دارد و در راستای فرهنگ سازی درست مصرف کردن از آب احاد جامعه باید یادبگیرند.

آریامنش گفت:این جشنواره دانش آموزان مدرسه اقدام به اجرای شعر خوانی، مشاعره، نمایش، نماهنگ و ... دراهمیت حفظ آب اجرا کردند و درخاتمه همراه با نواختن زنگ آب نمایشگاه "جان آب درخطراست "شد.

سعید روزی مدیردفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اگرقرار است زنده بمانیم و آینده ما درخشان باشد وظیفه همه است که مواظب آب باشیم و اگر آموزش‌ها به موقع نباشد اولین آسیب را خودمان می‌بینیم و برای استفاده بهینه از آب تک تک وظیفه داریم.

روزی گفت: برای جلوگیری از بحران آب تک تک وظیفه داریم، خربزه و هندوانه کاشتن افتخارنیست آنچه جامعه را درخشان ننگه داشته افتخار است و جهاد کشاورزی برای پیشگیری از بحران آب بایدبه سمت تغییرالگوی کشت برود.

او گفت: از مجموی ۳۷ دشت استان‌خراسان رضوی ۳۴دشت فوق بحرانی و ۳ دشت دیگرهم بحرانی است وظیفه داریم به فکر خودمان باشیم و مهمتربن وطیفه آگاه سازی جامعه برای استفاده بهینه از آب است.
انتهای پیام//س.ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار