مشخصات فنی کوییک آر و کوییک اس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کوییک آر و کوییک اس  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌ شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

اگر بخواهیم تاریخچه ای از کوییک بگوییم، پس از معرفی تیبا ۲ که مورد استقبال زیادی قرار گرفت، سایپا تصمیم گرفت فیس لیفتی تحت عنوان کوئیک از این خودرو به بازار عرضه کند. خودرویی که از نظر قیمتی بالا نبود و همانند تیبا 2 مورد استقبال قرار گرفت.

پس از تولید کوییک سایپا انواع مختلفی از آن را با تفاوت هایی به بازار عرضه کرد که با اضافه کردن پسوندی در ادامه اسم خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ کوییک آر و کوییک اس 2 خودرویی هستند که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و برخی تفاوت ها را در این گزارش بیان کردیم. 

کوییک R: کوییک R، خودرویی ایرانی است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

دلیل اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی کوییک آر و کوییک اس در چیست؟ + مشخصات فنی
 



در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

دلیل اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی کوییک آر و کوییک اس در چیست؟ + مشخصات فنی
 

این خودرو با ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای عرضه می‌شود. امکاناتی از جمله چراغ مه شکن جلو و عقب ، سیستم تهویه دستی ، روکش صندلی پارچه‌ای ، صندلی عقب تاشو ، تریم رنگی کابین ، ایزوفیکس ، آینه جانبی با تنظیم برقی دارد.

دلیل اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی کوییک آر و کوییک اس در چیست؟ + مشخصات فنی
 


کوییک S: خودرو مورد مقایسه دیگر کوییک S است که در سال ۱۴۰۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

دلیل اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی کوییک آر و کوییک اس در چیست؟ + مشخصات فنی
 


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

دلیل اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی کوییک آر و کوییک اس در چیست؟ + مشخصات فنی
 

این خودرو با ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب ارائه می‌شود و مجهز به سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سنسور پارک دنده عقب ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، روف رگ ، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، چراغ همراهی تا درب منزل ، مه شکن جلو و عقب ، نمایش دمای هوای بیرون ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب ، آیینه جانبی برقی ، شارژ موبایل USB ، صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت اشاره کرد.

دلیل اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی کوییک آر و کوییک اس در چیست؟ + مشخصات فنی
 

در نهایت اگر بخواهیم از نظر قیمتی این ۲ خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم باید گفت که اکنون کوییک آر در بازار ۲۰۰ میلیون تومان و در کارخانه با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در طرف مقابل کوییک اس در بازار ۲۱۰ میلیون تومان و در کارخانه با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودرو
کوییک R کوییک S
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
1398 1400
موتور
4 سیلندر 8 سوپاپه 4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور
1503سی سی 1503سی سی
حداکثر قدرت
87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 128 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده
پنج سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب 0 تا 100
13 ثانیه 13 ثانیه
حداکثر سرعت
160 کیلومتر در ساعت 160 کیلومتر در ساعت
وزن
1065 کیلوگرم 1065 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3989 طول ، 1688 عرض ، 1524 ارتفاع 4005 طول ، 1678 عرض ، 1532 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2412 میلیمتر 2410 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7 لیتر در هر صد کیلومتر 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
41 لیتر 41 لیتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی ، ترمز عقب کاسه‌ای ترمز دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب ، مجهز به سیستم ترمز ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
سیستم صوتی با پشتیبانی از USB – CD و چهار بلندگو سیستم صوتی با پشتیبانی از USB – CD و چهار بلندگو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۹:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
والله ما دست دومش گرفتیم ابندی شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد مالدار
۰۱:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
میخوام سبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
عباس خلیل زاده
۰۰:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
ای‌کاش منم میتونسم ی کوییک بخرم و پدر و مادر پیرم ی مشهد ببرم
خسته شدم از بس پس‌انداز کردم و نشد
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
کوییک اس دریچه گازش برقی فرق اصلیش تو آینه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
واقعا حق ما مردم بدتر از اینه وقتی همه ما دنبال این هستیم ماشین بگیرم برای سود و فروش انتطار چی داریم؟ مثل کرم داریم تو خودمون وول میزنیم . با یه تحریم نخریدن سال ۹۶ سایپا و ایرانخودرو التماس میکردن دوساله اقساطی ماشین بخرید . حالا اونها دارن برای ما تعیین میکنن چه آشعالی بخری و چند بخری. کوییک آَشغال هر روز خراب باید دویست میلیون پول بدی که چی بشه؟ از بس سر هم کلاه گذاشتیم حالا باید آشغال بده خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
پیدا کردن اختلافشون تست هوشه!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
فقط واسه ۱۰ سانت ۱۰ میلیون اضافه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۱ تير ۱۴۰۱
کلا نظرم عوض شد نسبت به ماشین کوییک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۶ ۱۹ تير ۱۴۰۱
سلام
همه ماشینهای ایران خودرو و سایپا آشغال به معنی واقعی کلمه هستن و چون واردات برای عموم آزاد نیست مردم مجبورند از اینا خودروهای بی کیفیت با قیمت گزاف بخرند ، در حالی که با همین قیمت میتونن یه ماشین خارجی خوب و مناسب با کیفیت سوار بشن. سایپا و ایران خودرو فقط بفکر چاپیدن مردم هستن. بخاطر چندین هزار کارگر و کارمند این خودرو سازها ۸۴ میلیون ایرانی دارن بدبختی رو تحمل میکنن، شما این دوتا خودرو ساز رو تعطیل کنید با تویوتا و هیوندا یا اصلا با خودروهای چینی قرارداد ببندید کا خودشون بیان در ایران تولید کنن و ار همین کارگرا و کارمندای سایپا و ایران خودرو استفاده کنن. لعنت به خودرو سازهای دزد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی تهرانی
۲۱:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۱
ای کاش میشد بگیرم ولی پولی که شما روش گذاشتین حالا حالا ها باید تو کفش بمونم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
پول پراید دارین میدید انتظار بی ام و نداشته باشید نظر شخصی هرکسی فرق میکنه واقعا این ماشینو دوست دارم شما شوتی بازین دنبال سرعت لایی بازی هستید نظر الکی ندید من عاشق این ماشین
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۷:۴۸ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
از در و دیوار این آشغالا باد میاد تو
حیف اسب بخار که بهشون بدی
الاغ بخار هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت بر خودرو سازان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۱:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اشغاله اشغال
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
کویک s دنده 4و5خیلی به سختی شتاب میگیره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
عده ای با فوتبال سرکارندبا آن هزینه های سرسام اور،عده ای با دلار، گروهی با بورس،عده ای با دلالی و........گروهی هم با ماشین تا مافیای خودروبگوید درحال پیشرفتیم ،جلوی واردات تویوتا وبنز وهیونداو....را بگیرید تا ملت را به صف وجیبشان را خالی کنیم.« آنچه برما می رسد از آن ماست»!!
۱۲۳
آخرین اخبار