اسماعیل هنیه:

مقاومت، در نبرد «شمشیر قدس» قوانین جنگ را تعیین کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نبرد شمشیر قدس را فوق العاده عنوان کرد و آن را تعیین کننده قوانین جنگ دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی در پانزدهمین کنفرانس علمی قدس، نبرد شمشیر قدس را نبردی فوق العاده‌ و دارای ابعادی راهبردی برای درگیری‌های آینده با رژیم صهیونیستی دانست.

هنیه در این نشست که از سوی موسسه بین المللی قدس با شعار «سایه نبرد شمشیر قدس بر آرمان فلسطین» برگزار شد، گفت: «نبرد شمشیر قدس برای تاکید بر هویت اسلامی شهر قدس، مقدسات و ساکنان آن شکل گرفت. مقاومت در نبرد شمشیر قدس بود که قوانین درگیری را تعیین کرد.»

او در ادامه افزود: «نبرد شمشیر قدس ثابت کرد که آرمان فلسطین همچنان در جان امت عربی و اسلامی ما زنده است و ما در پی نبرد شمشیر قدس شاهد فضای انتفاضه جدید و برخاستن مقاومت در کرانه باختری هستیم.»

هنیه همچنین با بیان اینکه بیت المقدس، اسرا، شهرک ها، سرزمین و پناهندگان در دایره درگیری با دشمن قرار گرفته اند، تاکید کرد: «بیت المقدس از بحر تا نهر پایتخت فلسطین خواهد بود و نشانی برای اتحاد ملت فلسطین است. مقاومت پروژه‌ای است که بیانگر اراده مردم ما برای مقابله با پروژه صهیونیستی است. مقاومت همه جانبه انتخاب راهبردی ما برای مقابله با دشمن و نزدیکترین راه برای دستیابی به آرمان‌های مردمی است.»

محمود الزهار: صهیونیست ها را از سرزمین خود بیرون خواهیم راند

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در پانزدهمین کنفرانس علمی قدس با شعار «سایه نبرد شمشیر قدس بر آرمان فلسطین» نیز گفت: تاریخ نشان می‌دهد که همه کشور‌ها صهیونیست‌ها را بیرون راندند و ما هم به زودی آن‌ها را از سرزمین خود بیرون خواهیم راند. نبرد شمشیر قدس پاسخ به درخواست کمک ساکنان قدس از مقاومت بود.

او گفت: در دوره‌ای که برخی کشور‌های عربی و متاسفانه برخی فلسطینیان در قبال آرمان فلسطین کوتاهی می‌کنند، برخی سیاستمداران بر راه حل دو دولتی تاکید می‌کنند. این درحالی است که هیچ راه حلی جز تشکیل یک کشور فلسطین وجود ندارد؛ کشوری که متعلق به مسلمانان، مسیحیان و همه اتباعی است که صاحبان واقعی فلسطین هستند.

وی با اشاره به اینکه سراسر فلسطین متعلق به فلسطینیان است، بر خطرناکی کوتاه آمدن از حتی یک وجب از خاک فلسطین و حتی ذره‌ای از خاک قدس تاکید کرد.

عملیات شمشیر قدس از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه علیه رژیم صهیونیستی شروع شد و به مدت ۱۲ روز ادامه داشت. دلیل شروع این عملیات نیز حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و تلاش برای اخراج ۵۰۰ فلسطینی از محله شیخ جراح در قدس بود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار