تلسکوپ فضایی جیمز وب در آستانه ماموریتی حیاتی

جیمز وب که چند روزی است به فضا رفته، اکنون در آستانه انجام یکی از سخت ترین ماموریت های خودش قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ تلسکوپ فضایی جیمز وب که سه روز از سفرش به نقطه دوم لاگرانژ می‌گذرد، در آستانه انجام خطرناک‌ترین عملیات خودش است. این تلسکوپ طی دو هفته آینده شروع به باز کردن آینه‌های اولیه و ثانویه خود به همراه آفتابگیر فوق العاده ظریف خود در یک "اریگامی معکوس" خواهد کرد. این کار به دلایلی بسیار پرخطر است، بزرگترین خطر این است که قبلاً چنین چیزی در فضا انجام نشده است.

امی لو، مهندس تراز کردن تلسکوپ فضایی جیمز وب در Northrop Grumman، پیمانکار اصلی تلسکوپ گفت: "ما گاهی اوقات جیمز وب را «تلسکوپ ترانسفورمر» می‌نامیم و این یک توصیف مناسب است. "

باز شدن آینه جیمز وب در فضا

آینه اصلی جیمز وب ۲۱.۵ فوت ارتفاع دارد و آفتابگیر آن تقریباً به اندازه یک زمین تنیس است، به این است که نمی‌توان آن را به طور کامل به فضا فرستاد. برای قرار گرفتن این تلسکوپ در قسمت بالای موشک آریان ۵ که آن را در روز کریسمس به فضا فرستاد، این آینه باید با دقت جمع و با صد‌ها مکانیسم اضافی طراحی می‌شد که می‌توانست تلسکوپ را پس از پرتاب به فضا، به شکلی کاربردی باز کند.

تلسکوپ جیمز وب

این تحول اکنون در حال انجام است و برای موفقیت به عملیات‌های مکانیکی زیادی نیاز است که شکست هریک از آن‌ها می‌تواند برای کل ماموریت کشنده باشد. همه ۳۴۴ نقطه شکست در جیمز وب تقریباً در دو هفته آینده آزمایش خواهند شد. جیمز وب به ارتفاع متوسط بالاتر از ​​ماه سفر کرده، بنابراین عملاً از دسترس دانشمندان خارج است. اگر مشکلی پیش بیاید، راهی برای رفتن به آنجا و رفع آن وجود ندارد تا بتواند به ماموریت خود ادامه دهد.

جیمز وب

باز کردن آینه‌ها بار‌ها روی زمین آزمایش شده تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی کار خواهد کرد و ناسا تمام احتمالات برای خرابی آینه‌ها را در نظر گرفته است. اما این مشکلات محدود هستند. اگر مشکل غیرقابل حلی پیش بیاید، جیمز وب یک اختراع انسانی بیهوده ۱۰ میلیارد دلاری در فضا خواهد بود. با این حال، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تلسکوپ آماده رصد کیهان دوردست با آینه اولیه عظیم خود خواهد بود. آینه اصلی لانه زنبوری شکل طلایی وب ۶.۲۵ برابر بیشتر از هابل سطح جمع آوری نور دارد و از حسگر‌های فروسرخ استفاده می‌کند که می‌توانند اولین کهکشان‌ها و ستارگان تشکیل شده در کیهان اولیه را ببینند.

آزمایش تلسکوپ جیمز وب


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار