محدودیت های کرونایی در چین تولید تراشه را مختل می کند

دو تراشه ساز بزرگ دنیا اعلام کردند که محدودیت های کرونایی در چین می تواند تولید این قطعه را با اختلال روبه‌رو کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ سامسونگ و مایکرون تکنولوژی، از جمله بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه در جهان، هشدار دادند که محدودیت‌های کرونا در شهر شیان چین می‌تواند فعالیت پایگاه‌های تولید تراشه آن‌ها در این را منطقه مختل کند. قرنطینه این شهر تاثیر بیشتری را روی زنجیره‌های تامین قطعات و خصوصا تراشه جهانی وارد می‌کند و مشکلاتی را برای صنایع مختلف در جهان که به تراشه وابسته هستند، به وجود می‌آورد.

مایکرون در این باره گفت که محدودیت‌ها می‌تواند باعث تاخیر در تامین تراشه‌های حافظه DRAM شود. محدودیت‌های سختگیرانه‌ای که در اوایل ماه جاری اجرایی شد، ممکن است منجر به کاهش تعداد کارکنان و کارمندان در محل تولید این تراشه‌ها شود.

ماموران اورژانس

سامسونگ هم اعلام کرد که به طور موقت برنامه‌های عملیاتی کارخانه‌های تولیدی خودش در شهر شیان را تغییر می‌دهد که این موضوع بر تولید تراشه‌های حافظه فلش NAND که برای ذخیره سازی داده‌ها در مراکز داده، تلفن‌های هوشمند و سایر ابزار‌های فناوری استفاده می‌شود، تاثیرگذار است.

رسانه‌های چینی گزارش دادند که ظاهرا تاسیسات نیمه هادی سامسونگ در شیان در حال حاضر به طور عادی کار می‌کنند، اما در صورت شیوع امیکرون ممکن است کاهش مختصری در تولید این شرکت ایجاد شود.

تراشه مایکرون

یان چنگیین، مشاور و مدیر شرکت Bayes Consulting مستقر در پکن گفت: "تأثیر کرونا بر کمبود تراشه قابل کنترل است، اگرچه ابهاماتی وجود دارد. چیزی که نامشخص است، این است که چگونه می‌توان جلوی شیوع ویروس را گرفت و کارخانه‌ها چه زمانی می‌توانند به طور عادی به کار خود بازگردند."

تحلیلگران مستقر در سئول گفتند تراشه‌های ساخته شده در کارخانه Xian NAND سامسونگ عمدتاً با به صورت محدود به خارج از چین می‌روند. TrendForce گفت که تغییر در برنامه‌های کارخانه‌های سامسونگ در شیان، ممکن است روی تولیدکنندگان موبایل و نوت بوک‌ها هم تاثیرگذار باشد. البته باتوجه به اینکه موجودی تراشه سامسونگ نسبتا بالا است، تولیدکنندگان در کوتاه مدت، دچار مشکل نخواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار