۸۰درصد گروه هدف در ماکو واکسینه شده است

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تاکنون ۸۰درصد گروه هدف ۱۲سال به بالا در این شهرستان ۲دُز واکسن کرونا را تزریق کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، دکتر رحیم صمدی اظهار کرد: ۱۴۰هزار و ۶۵۳ دُز واکسن کرونا در ۴۵ مرکز واکسیناسیون این شهرستان در نوبت‌های متفاوت ترزیق شده است، از این تعداد ۷۳هزار و ۲۰ دّز مربوط به نوبت اول ۶۲هزار و ۸۰۴ دُز مربوط به نوبت دوم و چهار هزار و ۸۲۹ دُز مربوط به نوبت سوم است.

وی افزود: همچنین ۸۵درصد جمعیت روستایی و عشایر در این شهرستان  نیز نوبت اول و دوم را تزریق کرده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو در ادامه با بیان اینکه کل موارد مثبت بیماری نیز تاکنون در این شهرستان ۱۶ هزار و ۵۶۸ نفر مورد بوده است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۱۸۷نفر از شهروندان را از دست داده ایم  و ۱۷ نفر نیز به علت ابتلا در بیمارستان فجر ماکو بستری هستند.

دکتر صمدی در ادامه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در خصوص تشویق و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین دریافت دُز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با وجود تلاش بی وقفه کادر درمان در ۴۵ مرکز واکسیناسیون متاسفانه به پوشش صددرصدی دُز دوم نرسیده ایم و هنوز برخی از شهروندان تمایلی به زدن واکسن ندارند.

وی ادامه داد: تاکنون انواع مختلف واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا و برکت در ماکو به شهروندان تزریق شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط سرزمینی و فعالیت شبانه روزی مرز بازرگان و همچنین کاهش میزان استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در بین مردم، شهرستان ماکو در روز‌های آتی می‌تواند با چالش جدی شیوع سویه امیکرون مواجه شود.

صمدی تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کروناست و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.