کاخ سفید فعالیت‌ های ناسا در ایستگاه فضایی را تمدید کرد

کاخ سفید به ناسا برای ادامه عملیات در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ اجازه لازم را اعطا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس، دولت بایدن به بیل نلسون، مدیر سازمان فضایی ناسا اجازه داد تا با شرکای این آژانس، از جمله آژانس فضایی اروپا (ESA)، آژانس فضایی کانادا، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) و سازمان فضایی فدرال روسیه (Roscosmos) همکاری کند و فعالیت‌های خود را در ایستگاه فضایی بین المللی ادامه دهد.

نلسون در بیانیه‌ای که روز جمعه در وب سایت ناسا منتشر شد، گفت: "خوشحالم که دولت بایدن به ادامه عملیات ایستگاه تا سال ۲۰۳۰ متعهد است. ایستگاه فضایی بین‌ المللی چراغ راه همکاری‌های علمی صلح‌آمیز بین‌ المللی است و بیش از ۲۰ سال است که پیشرفت‌های عظیمی در زمینه علمی، آموزشی و فناوری برای بشریت به ارمفان آورده است."

ناسا که پیش از این برای فعالیت در ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۲۴ بودجه دریافت کرده بود، به دنبال راه‌هایی برای واگذاری عملیات روزانه ایستگاه فضایی خود به نهاد‌های تجاری بوده تا بودجه لازم برای ماموریت سرنشین دار آرتمیس در ماه را تامین کند. رضایت سایر شرکا در ایستگاه فضایی نیز موثر خواهد بود، اما پیش از این آژانس فضایی اروپا موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده بود.

ایستگاه فضایی بین المللی

هموار شدن مسیر برای پرتاب اولین انسان به مریخ

ادامه مشارکت آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی باعث خواهد شد در طی ماموریت آرتمیس اولین زن و اولین فرد رنگین پوست به ماه فرستاده شوند. همچنین مسیر آن‌ها برای فرستادن اولین انسان به مریخ نیز هموار خواهد شد.

ایستگاه فضایی بین‌ المللی برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و بیش از ۲۱ سال است که میزبان خدمه‌های اعزامی از آژانس‌های فضایی است. ایستگاه فضایی به عنوان یک آزمایشگاه ریزگرانش، میزبان بیش از ۳ هزار مورد تحقیق و بیش از ۴۲۰۰ محقق از سراسر جهان بوده است. نزدیک به ۱۱۰ کشور و منطقه در فعالیت‌های روی ایستگاه فضایی مشارکت داشته اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.