استاندار خراسان شمالی:

اعمال سیاست‌های ایجابی برای افرادی که از تزریق واکسن امتناع می‌کنند

محمدرضا حسین نژاد گفت : در استان به دنبال اعمال سیاست‌های ایجابی برای افرادی که از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی گفت :  تلاش داریم با کمک رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و روسای دستگاه‌های اجرایی، ادارات و صنایع موضوعات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون به دور از ایجاد ترس و دلهره در سطح جامعه نهادینه شود.


بیشتر بخوانید 


حسین نژاد گفت : حساسیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن در مدارس بیشتر شود چرا که دانش آموزان می‌توانند به عنوان سفیران سلامت در خانواده‌ها برای فرهنگسازی این موضوعات نقش مهمی داشته باشند.

او گفت: شرایط لازم برای تشخیص این سویه در استان باید از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ایجاد شود و بازرسان بررسی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه به ویژه اصناف باید دقت بیشتری داشته باشند.

حسین نژاد در مورد چگونگی برخورد با کارمندانی که واکسن تزریق نمی‌کنند گفت: در این خصوص تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی :نیز گفت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون۱۰  هزار  ۱۷۸ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی به این بیماری مبتلا شده اند .

او گفت :  از این تعداد ۹۷۵۹ نفر کاملا بهبود یافته اند و ۳۸۸ نفر دوره نقاهت خود را طی می‌کنند و متاسفانه ۳۲ نفر تا کنون فوت شده اند.

پورنقی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت :  وضعیت بیماری کرونا در استان تحت کنترل است .

او گفت :  از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۲۰۸۷ نفر فوت شده اند و در ۲۴ ساعت گذشته یک فوت شده است .

او گفت : تا کنون گزارشی در خصوص بیماری اُمیکرون در استان گزارش نشده است .

خراسان شمالی در رتبه نخست کشوری از نظر پوشش واکسیناسیون قرار دارد 

تا کنون برای ۶۲ هزار نفر واکسن نوبت سوم تزریق شده است

نتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.