اجرای طرح توسعه بازار اردبیل با حفظ بافت تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: براساس بررسی‌های انجام شده طرح توسعه بازار تاریخی اردبیل با حفظ بافت تاریخی اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با موضوع بررسی طرح توسعه فضای پیرامون بازار تاریخی اردبیل گفت: طرح توسعه فضای پیرامون بازار تاریخی اردبیل با حفظ بافت تاریخی اجرایی می‌شود.

او با تائید کلیات طرح توسعه بازار تاریخی اردبیل به منظور بازآفرینی و بازسازی پیرامون منطقه تاریخی ادامه داد: در حال حاضر توسعه بازار تاریخی اردبیل یکی از مهمترین دغدغه‌های پیش ‌روی ماست.

فلاحی با اشاره به بازار تاریخی اردبیل به عنوان یکی از بناهای با معماری فاخر استان گفت: مرمت و احیای سراهای این بازار باشکوه تاریخی با تهیه طرح مطالعاتی و اصول فنی و کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به برخی مشکلات اساسی موجود در پیرامون این بازار تاریخی از جمله  نبود پارکینگ ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح  قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته خواهد شد.

فلاحی حفظ بافت تاریخی بازار اردبیل را در راستای معرفی تمدن و پیشینه بافت تاریخی استان ضروری دانست و گفت: مهمترین اصل در بافت‌های تاریخی حفظ کاربری است و در این راستا قصد داریم نهضت ایجاد واحدهای اقامتی و گردشگری در منطقه تاریخی بازار اردبیل را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.