شیکاگو با ثبت ۷۹۷ قتل، خشونت‌بارترین شهر آمریکا در سال ۲۰۲۱ شد

بنابر اعلام اداره پلیس شیکاگو، این شهر در سال ۲۰۲۱ یکی از خشونت‌بارترین سال‌های ثبت شده در ربع قرن گذشته را تجربه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، اداره پلیس شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا اعلام کرد این شهر با  ۷۹۷ قتل ناشی از خشونت با اسلحه تنها در طول سال ۲۰۲۱،  یکی از خشونت‌بارترین سال‌های ثبت شده در ربع قرن گذشته خود را تجربه کرد.

این آمار بیشترین آمار قتل در شیکاگو از سال ۱۹۹۶ و بیش از هر شهر دیگری در آمریکا است. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، شیکاگو امسال  ۲۵ قتل بیشتر از سال ۲۰۲۰ و ۲۹۹ مورد هم بیشتر از سال ۲۰۱۹ را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 دیوید براون، رئیس پلیس شیکاگو این هفته در یک کنفرانس خبری گفت: «همه ما می‌دانیم که امسال سالی چالش برانگیز در شیکاگو بوده است. بسیاری از خانواده‌ها به دلیل خشونت‌های بی دلیل با اسلحه در حال فروپاشی هستند و عزیزانشان را از دست می‌دهند.»

براون اعلام کرد که بیشتر قتل‌ها از درگیری بین باند‌های اسلحه که رقیب هم هستند نشئت می‌گیرد. اداره پلیس این شهر۳ هزار و۵۶۱ مورد تیراندازی را  در سال ۲۰۲۱ گزارش کرده است. نیویورک و لس آنجلس که جمعیت بیشتری نسبت به شیکاگو دارند، در سال ۲۰۲۱ حداقل ۳۰۰ قتل کمتر از شیکاگو به ثبت رسانده است.

براون گفت: در تلاش برای مقابله با خشونت‌ها بر اثر اسلحه شیکاگو قصد دارد در سال جدید افسران بیشتری را استخدام کند. قتل در سال ۲۰۲۱ در سایر نقاط آمریکا نیز نگران کننده بود. لیبی شاف شهردار اوکلند ماه گذشته از فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام درخواست کمک کرد تا از جنایات خشونت آمیز در شهر جلوگیری کند. شهردار در نامه خود به او اشاره کرد که از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۳۱ قتل در اوکلند رخ داده است.

واشنگتن هم امسال دویست امین قتل را در نوامبر ثبت کرد که بالاترین آمار  از سال ۲۰۰۳ است.

طبق تحقیقات یک گروه غیر انتفاعی در آمریکا که موارد تیراندازی را پیگیری و ثبت می‌کند، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا پایان آن، بیش از ۲۶۰ تیراندازی گسترده در این کشور صورت گرفته که ۲۵ مورد آن تنها در ماه ژوئن رخ داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از همه گیری خشونت در جامعه انجام دهیم.»

قانون گذاران آمریکایی برای کنترل این تیراندازی‌های گسترده با هم اختلاف نظر دارند. بسیاری از دموکرات‌ها خواستار ممنوعیت استفاده از انواع خاصی از سلاح گرم هستند در حالی که جمهوری خواهان از تصویب قوانین سختگیرانه جلوگیری می‌کنند.

بایدن به وزارت دادگستری دستور داده است روی سیستمی کار کند تا ایالت‌ها به استفاده از قوانین «پرچم سرخ» و ایجاد قوانینی برای سرکوب «اسلحه‌های اشباح»، یعنی  سلاح گرم خانگی که فاقد شماره سریال برای ردیابی اسلحه است، روی آورند.

قوانین پرچم سرخ، قوانینی برای جلوگیری از خشونت اسلحه است که به دادگاه‌ها اجازه می دهد سلاح‌های گرم را از افرادی که به نظر می رسد خطری برای دیگران یا خودشان در بر دارد، مصادره کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار