فسیل قربانیان سونامی ۳۶۰۰ ساله در سواحل ترکیه کشف شدند

به تازگی فسیل های دو اسکلت به جامانده از یک سونامی مربوط به هزاره های پیش در ترکیه کشف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از آی ای؛ قربانیان سونامی باستانی که ۳۶۰۰ سال پیش روی داد در سواحل ترکیه در Çeşme-Bağlararası پیدا شدند. گمان می‌رود این فسیل‌ها متعلق به یک مرد و یک سگ است که پس از فوران آتشفشان ترا در حدود سال ۱۶۲۰ قبل از میلاد مرده اند. چکمه-باغلاراسی جایی است که بیشترین سونامی در آن اتفاق افتاده و در این کاوش مورد بررسی قرار گرفته است.

محققانی که روی این اسکلت‌ها تحقیق می‌کنند معتقدند که دریا‌ها میزبان این اسکلت‌ها بوده اند؛ زیرا صدف‌ها و خارپشت‌هایی در محل وجود داشته‌ اند. آن‌ها هنوز مشخص نکرده اند که مرد جوان بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داده یا خفگی ناشی از گرد و غبار سونامی باعث مرگ او شده است.

فسیل

قرار است در چند ماه آینده عمر دقیق اسکلت‌ها مشخص شود. اگر تایید شود که این اسکلت‌ها مربوط به فوران ترا هستند، این اسکلت‌ها یکی از تنها دو قربانی این رویداد خواهند بود که تاکنون کشف شده است. محققان همچنین امیدوارند که بتوانند تاریخ دقیق فوران ترا را مشخص کنند. تا به امروز، برخی معتقدند که این اتفاق در حدود ۱۵۳۰ سال قبل از میلاد رخ داده در حالی که برخی دیگر آن را در حدود ۱۶۲۰ سال قبل از میلاد می‌دانند.

فسیل قربانیان سونامی

سال گذشته، بررسی حلقه‌های درختی که در یک مقبره باستانی فریژیایی کشف شد به محققان کمک کرد که تاریخ فوران را ۱۵۶۰ سال قبل از میلاد تخمین بزنند، اما این تاریخ هنوز تأیید نشده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: فسیل انسان ، سونامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار