مجازات‌های جایگزین حبس راهکار مناسبی برای اصلاح مجرمان است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مجازات زندان برای هر شخص و هر جرمی کارساز نیست و مجازات‌های جایگزین حبس راهکار بسیار مطلوبی در اصلاح مجرمان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تشریح برکات ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به سیاست‌های دستگاه قضایی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و همچنین تعیین مجازات‌های جایگزین حبس گفت: مجازات زندان برای هر شخص و هر جرمی کارساز نیست.

او توجه بیش از پیش قضات به تعیین مجازات‌های جایگزین و الزام محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان و عام‌المنفعه در صدور احکام را ضروری و این موضوع را جزو مولفه‌های ارزیابی‌ها در استان دانست و ادامه داد: نهادهای ارفاقی و دستگاه‌های ذیربط در اصلاح و بازسازی تاثیرگذار مجرمان می‌توانند کمک کار دادگستری باشند.

آفاقی همچنین به چندین نمونه از آرای قضات استان در الزام محکومان به کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب در موضوعات مرتبط با جرم ارتکابی ، از مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان خواست در خصوص رویکرد مجازات‌های جایگزین ، تعامل و برنامه‌ریزی لازم را در ارتباط با محاکم داشته باشند.

پروانه رضاقلیزاده ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست با قدردانی از توجه شایسته مقام عالی قضایی استان به مباحث فرهنگی بویژه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی ، از آمادگی این اداره کل جهت همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری برای اجرای برنامه‌های مدنظر پیرامون مجازات‌های جایگزین حبس خبرداد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.