وقتی نبض امید و زندگی در دمای منفی ۱۹۶ درجه هم می‌زند

سلول‌های بنیادی خون بند ناف در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتی گراد در یخچال‌های مخصوص نگهداری می‌شوند و در مواقع لزوم در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند- بهنامیان مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سلول‌های خون بند ناف قبل از فرایند انجماد توسط چرخش در دستگاه سانتریفیوژ، از یکدیگر جدا می‌شوند، روش دیگر برای جداسازی استفاده از روش رسوب که پس از فرایند جداسازی، سلول‌های سفید خون و سلول‌های قرمز خون و پلاسما از یکدیگر جدا می‌شوند.

او گفت: فرایند انجماد بسیار آهسته و دقیق و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام می‌گیرد؛ آهسته بودن فرایند انجماد به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه تغییر مضر در سلول‌ها است که ممکن است در اثر کاهش درجه حرارت رخ دهد در نهایت سلول‌های بنیادی خون بند ناف در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتی گراد در یخچال‌های مخصوص نگهداری می‌شوند و در مواقع لزوم در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

بهنامیان گفت: والدینی که تمایل به نگهداری از خون بند ناف فرزندانشان دارند در مرحله اول باید به یکی از مراکز جمع آوری خون بند ناف مراجعه کرده و درخواست این کار را ثبت کنند، پس از ثبت این درخواست، مرحله تخصصی انجام تحقیقات قبل از جمع‌آوری نمونه گیری همچون آگاهی از تاریخچه پزشکی مادر و سلامت کامل او از نظر بیماری‌های عفونی باکتریال و ویروسی و انجام آزمایش‌های ضروری انجام می‌شود.

ذخیره ۸۰۰نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

بهنامیان مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: اگر مادر هیچگونه مشکلی از لحاظ پزشکی نداشته باشد کارکنان بانک خون در هنگام زایمان در اتاق عمل حضور پیدا کرده و خون بند ناف را به طور استریل جمع‌آوری می‌کنند و در اسرع وقت به بانک فرستاده می‌شود.

او گفت: در استان نیز فرآیند جمع آوری خون بند ناف در جهاددانشگاهی از سال ۹۵ انجام شده که در حال حاضر بیش ا ز ۸۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره شده است.

بهنامیان متقاضیان می‌توانند از هفته۳۵ بارداری به صورت حضوری به آدرس بیرجند، میدان قدس، جهاددانشگاهی و یا به صورت آنلاین از طریق آدرس الکترونیکی www. rsct.ir ثبت‌نام و یا با شماره تلفن ۰۹۱۵۵۶۱۳۰۷۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
هزینه های نگهداریش چقد میشه
آخرین اخبار