دانشگاه‌ها چگونه وابستگی خود را به بودجه دولت کم کنند؟

معاون مالی و اداری وزارت علوم درباره راهکار‌های جلوگیری از وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان- خطیبی درباره مستقل شدن دانشگاه‌ها از وابستگی به بودجه دولتی گفت: وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای رهایی از بودجه دولت پیشنهاد داده که فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را ارتقا دهند تا بتوانند به آن هدف مورد نظر دست یابند.

به گفته معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسیر کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه عمومی کشور این است که آن‌ها حتما از طریق تحقیقات علمی درآمد زایی داشته باشند، یعنی پژوهش‌های دانشگاه‌ها باید تبدیل به ثروت شود.

خطیبی می‌گوید که معاونت علمی و فناوری وزارت علوم به دلیل استقلال دانشگاه‌ها از وابستگی به بودجه دولتی تاسیس شده است و باید این موضوع را در تمام دانشگاه‌های کشور رقم بزنیم.

معاون مالی و اداری ریاست جمهوری تاکید کرد، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، تحقیقات کاربردی و تغییر جهت دادن تحقیقات در راستای حل نیاز‌های کشور از جمله راهکار‌های وزارت علوم برای کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
یکی از.فعالیتهای خروج از بودجه ،، کلاس فروشی ، استا فروشی و مدرک فروشی و،،، است ،،، بچه پولدار و اقازاده. زیاد است که در پولساز ترین. رشته ها شرکت میکنند و ،، بقیه را خودتون میدونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
کاری نداره از دانشجوها و خانواده هاشون میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خود این آقا فکر کنم از جنس دانشگاه نباشد که به جای دفاع از داشنگاه دارد زمینه سازی می کند برای کاهش بودجه دانشگاه ها. تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها اکثرا فرسوده و به روز نیستند و نمی توان با استفاده از آنها تحقیقات روز آمد انجام داد. در ضمن هیچ نهاد و سازمانی مانند خارج از کشور به علم و دانشگاه اعتقاد ندارد که به آن هزینه تحقیق در راه حل مشکل بدهد. همچنبن تامین بودجه از طریق آموزش یعنی افزایش شهریه و فشار به دانشجو و مردم. چرا هرجا دولت کم می آورد سراغ بودجه دانشگاهها می آید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
دانشگاه ها با خیلی خوب هم بلدند چطور بودجه اشون تامین کنند
بعضی دانشگاه ها در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد چنان دانشجویان تحت فشار قرار می دهند تا دانشجو برای فرار از مشروطی دست به جیب بشه
مقاطع دکترا و ارشد پر از دانشجویان شبانه شدند که فقط برای گرفتن مدرک میلیون میلیون به حساب دانشگاه واریز می کنند
دانشگاه ها بلد نیستند با تحقیقات و فعالیت های علمی و صنعتی تامین مالی کنند آنها فقط راحت ترین کار رو انتخاب می کنند
اگر دانشگاهی از راه درستش می رفت مثل بعضی دانشگاه ها شرکت های دانش بنیانی داشت که با تولید و تحقیق و مشاوره نه تنها به دانشگاه بلکه به صنعت و پیشرفت کشور کمک می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خدایا خودت به کمک ما برس
آخرین اخبار