معاون رئیس جمهور:

رفسنجان درتمام حوزه ها حرف برای گفتن دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور دررفسنجان گفت: رفسنجان منطقه ای است که درتمام بخش های اقتصادی، گردشگری، کشاورزی واجتماعی حرف برای گفتن دارد.

 سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درهمایش رفسنجان شناسی که در تالارخیام دانشگاه ولی عصر این شهر برگزارشد، گفت: موظفم سلام رئیس جمهور را برسانم به مردم رفسنجان که به شهرطلای سبز و نیز روحیه انقلابی و ولایتمداری مطرح است و به قم ثانی مشهور و فاتحان اروند را درخود دارد.

اوگفت: در زمان انقلاب ، شخصیت‌هایی مانند خزعلی و امام خامنه‌ای مدت ۱۰ روز تا یک ماه  به رفسنجان میامدند و می‌گفتند حرف‌هایی که در رفسنجان می‌زدیم نمی‌توانستیم جای دیگر بیان کنیم.

به گفته معاون رئیس جمهور، در اینجا تئاتر‌هایی بود و نمایش هایی بودند که جهت دار اجرا می‌شد. این نمایش‌ها در رفسنجان اثر داشت، در راور هم با بچه‌های رفسنجان نمایش دادند که شهید توکلی در این برنامه‌ها توسط ساواک شهید شد.

او می گوید: هنری که متاثر از غرب باشد نبود برگرفته از بزرگان ما و داستان‌های صدر اسلام بود لذا رفسنجان پیشینه فرهنگی دارد.

حسینی گفت: جا دارد یادی کنیم از یاران حاج قاسم در گردان ۴۱۰ و ۴۱۲ و ۴۱۸ و غواصان که در عملیات موثر بودند،شهید عابدینی ،شهید حاج احمد امینی و حاج علی محمدی پور که از شهدای عزیز وبرجسته این شهر هستند.

او گفت: شهرت پسته رفسنجان و مرغبیت و طعمش در دنیا بی نظیر است، طعم پسته آمریکا مانند چوب پنه و کیفیت پایینی دارد  اما پسته رفسنجان هواداران بین المللی دارد.

به گفته او، منطقه ویژه اقتصادی و مرکز نفت و دانشگاه‌های پیام نور، ازاد و ولی عصر رفسنجان ونیز و حوزه‌های علمیه  درتربیت نیرو تلاش زیادی کرده اند.

 حسینی گفت: دره راگه منحصر به فرد ترین دره در ایران است از طرف دیگر خانه حاج آقا علی اثری زیبا وتاریخی است که جای بسی مباهات دارد.

او گفت: الان دولت درشرایط سختی است در مرداد که آقای رئیسی در جلسه دولت شرکت کرد در پرداخت حقوق پرسنل در ماه اول با مشکل مواجه بودند.

به گفته حسینی ، طبق بیان  رئیس سازمان برنامه و بودجه  و رئیس جمهور اکنون ماهانه متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سر رسید اوراق مشارکت‌ها پرداخت می‌کنیم .

او گفت: لذا تعهداتی که در دقیقه نود ایجاد شد وباید عملی شود همچنین پروژه‌های نیمه تمام باید تکمیل شود.

معاون رئیس جمهور گفت: در کرمان تالار‌های بزرگی را بالای ۹۰ درصد رسیده اند سال ۹۲ می‌توانستیم تکمیل و افتتاح کنیم که طی ۸ سال نشد. در قم سرمایه گذاری‌ها شده و رها شده لذا سرمایه‌های کشور است و دست نیاز به سوی شما خیران دراز می‌کنیم که کمک کنید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار