چناران به کنارگذرشمالی مشهد متصل می‌شود

مدیرعامل شرکت آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: بخش دوم آزادراه چناران تا کنارگذرشمالی مشهد تا ۱۸ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - عباس پناه گفت: تاکنون کار ساخت این آزادراه ۵۴ کیلومتری ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که البته روند پیشرفت پروژه از ۲ ماه قبل شتاب بیشتری گرفته است.

با تکمیل بخش دوم آزادراه چناران تا کنارگذرشمالی مشهد که حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد، خودرو‌هایی که از طریق این آزادراه از سمت چناران قصد عبور از مشهد را دارند می‌توانند بدون ورود به این کلانشهر، از طریق کنارگذرشمالی مشهد ادامه مسیر دهند، که تردد در مسیر عکس آن نیز میسر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: در بخش تملک زمین برای اجرای پروژه در قطعه نخست با مشکل مواجه شده ایم و بخش‌های دولتی و اوقاف در این خصوص مقاومت می‌کنند، همچنین پروژه معارضاتی با ورزشگاه ثامن الائمه (ع) و شرکت پدیده شاندیز دارد، اما پیگیری‌های جدید برای رفع مسئله تملک زمین صورت گرفته است.

وی گفت: تا ۲ ماه قبل حدود ۵۰ درصد زمین مورد نیاز پروژه تملک شده بود، اما در ۲ ماه اخیر ۱۵ درصد دیگر به این زمین‌ها افزوده شده و در عمل ۶۵ درصد زمین پروژه تملک شده است.

آزادراه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) مشهد - چناران بدون تقاطع همسطح برای رفت و آمد خودرو‌ها با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

و همچنین خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

تاکنون ۲ آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار