مراقب شیوه جدید کلاهبرداران سایبری باشید

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری، از شیوه جدید کلاهبرداری سایبری از طریق ارسال پیامک جعلی از سامانه ثنای دادگستری خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - سرهنگ مرتضی عسگری  می گوید: در حال حاضر یک شیوه کلاهبرداری و سرقت در فضای مجازی باب شده که تعداد زیادی از شهروندان را دچار مشکل و خالی شدن حساب بانکیشان کرده است.

برای برخی از کاربران فضای مجازی پیامی از یک شماره شخصی مبنی بر طرح شکایت در سامانه ثنای دادگستری ارسال می‌شود و لینکی برای مراجعه به یک سامانه جعلی در متن پیام قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید


به دلیل ایجاد نگرانی در مردم از شکایت، مشاهده شده کاربران بر روی لینک کلیک می‌کنند و این سایت جعلی که به سبک سایت اصلی دادگستری طراحی شده از آن‌ها برای مشاهده اطلاعات درخواست  پرداخت دو هزار تومان حق عضویت می‌کند.

با کلیک روی درگاه جعلی انتقال وجه و بارگذاری اطلاعات کارت بانکی با ارسال درخواست رمز پویا بدافزاری روی گوشی افراد نصب می‌شود که باعث هک گوشی شده و رمز پویای افراد را به سرقت می‌برد و به سرعت کل موجودی کارت بانکی افراد برداشت می‌شود.

به دلیل اینکه مراحل پیگیری، طرح شکایت، شناسایی سارقان و بازگرداندن وجه به سرقت رفته زمان‌بر است توصیه پلیس افزایش حساسیت‌های مردمی بر روی ورود به سایت‌ها و پیامک‌هایی است که ممکن است جعلی باشند و باعث هک گوشی افراد و به سرقت رفتن اطلاعاتشان می‌شود.

اگر برای هر یک از شهروندان چنین پیامی ارسال شد به شماره ارسال‌کننده توجه کنند و اگر از طریق شماره شخصی و خصوصی ارسال شده بود به هیچ عنوان روی لینک قرار داده شده کلیک نکنند.

پیام‌های ارگان‌های رسمی مثل دادگستری از طریق سامانه‌های پیامکی رسمی ارسال می‌شود نه شماره موبایل خصوصی و لازم است کاربران دقت زیادی روی این مسئله داشته باشند تا متضرر نشوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار