تقویت اقتصاد روستا نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است

میرجعفریان گفت: تقویت اقتصاد روستا نیازمند مکانیزه کردن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی است و باید زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه تکریم و معارفه مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی امری ضروری بوده و باید با برنامه ریزی‌های لازم در این راستا حرکت کرده و زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود.

او اختصاص تسهیلات برای مکانیزه کردن کشاورزی در روستاها، ایجاد گلخانه و صنایع تبدیلی برای تولیدات دامی را از جمله نیازمندی‌های جامعه روستایی استان دانست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توجه به ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی، اجرای طرح هایی، چون سد معیشتی و تامین آب شرب روستاییان از جمله برنامه‌های ضروری برای تقویت اقتصاد روستا‌ها بوده و باید با همکاری دهیاران مرتفع شود.

میرجعفریان عمده مشکلات روستا‌های استان را معیشت و اقتصاد عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد زمینه احصا نیازمندی مسکن و احداث آن اقدام شود.

او گفت: ۹۰۳ دهیار در استان اردبیل وجود دارد که نقش این نیرو‌ها را ظرفیت بزرگ میدانی برای عملیات اجرایی در توسعه روستا‌ها دانست.

در این جلسه از تلاش‌های یعقوب هاشمی تقدیر و علی قیطانی به عنوان مدیر کل امور روستایی استانداری معرفی شد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.