مسدود کردن ۸۰ چاه غیرمجاز در مازندران

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مازندران از مسدود کردن ۸۰ چاه غیرمجاز در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-مهدی عمادی گفت: ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز که سالانه ۲۵۰ هزار مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی استان برداشت می کردند از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه با دستور قضایی پر و مسلوب المنفعه شده است.

۱۴۷ هزار حلقه چاه آب در مازندران وجود دارد که ۵۷ هزار حلقه آن غیرمجاز و بدون پروانه بهره برداری است و سالانه ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی استان برداشت می‌کنند.

از مجموع ۱۴۷ هزار حلقه چاه، ۱۴۲ هزار حلقه برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می شود اما  یکی از مشکلات این بخش کندی در اجرای طرح پلمب چاه‌های غیر مجاز و هوشمند کردن کنتورهای نصب شده در چاه های مجاز است به گونه ای که سالانه کمتر از ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز پلمب می‌شود و تاکنون بیش از یکهزار حلقه چاه آب کنتوردار شده است.

به گفته عمادی ۴۵ حلقه چاه آب غیرمجاز در شش ماهه اول امسال مسدود  و  ۱۴۵کنتور هوشمند حجمی  بر روی چاه‌های کشاورزی نصب شد که با نصب این کنتورها  ۵۸۰ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جوبی شده است .

برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی یکی از چالش های مهم استان است به همین دلیل شرکت آب منطقه ای از  مردم  می خواهد هرگونه تخلف و بهره برداری غیرمجاز از این منابع را به شماره تلفن گویای ۱۸۲۱ و شماره پیامک ۳۰۰۰۷۹۱۰۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.