پسکوف:

اختلاف‌های اساسی روسیه و آمریکا کاهش نیافته است

سخنگوی کرملین درباره مذاکره روسیه با آمریکا بر سر بحران اوکراین اعلام کرد که دلیلی برای خوش‌بینی وجود ندارد و اختلاف‌های اساسی کاهش نیافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پسکوف اعلام کرد که پس از دور اول مذاکرات با آمریکا درباره بحران اوکراین و پیشنهادهای روسیه برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین گفت: با این حال، اینکه مذاکرات روز دوشنبه در ژنو به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شده است نکته مثبتی است. مسکو برای مذاکرات ضرب الاجلی تعیین نمی‌کند، اما طولانی شدن آن را نیز نمی‌پذیرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز از آمادگی مسکو برای افزایش همکاری با آمریکا و غرب در خصوص تضمین‌های امنیتی خبر داد و گفت:  مذاکرات اخیر روسیه با آمریکا در ژنو حرفه ای، سازنده و عملی بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکره‌کنندگان روسیه و آمریکا هیچ نشانه‌ای از کاهش اختلاف‌های خود در جلسات توجیهی نشان نداده اند؛ هرچند پسکوف اظهار امیدواری کرده است که با برگزاری مذاکره در دو دور دیگر، طرف‌ها به نتایج روشن‌تری خواهند رسید.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز از وجود تضادهای اساسی در دیدگاه‌ها و رویکرد‌های آمریکا و روسیه بر سر حل بحران اوکراین سخن گفت.

روسیه اخیرا پیشنهادهای امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده است. در آن از نیرو‌های ناتو خواسته شده سربازان خود را به مرز روسیه نزدیک‌تر نکنند. رزمایش‌های نظامی خود در مرز را کاهش دهد و همچنین درباره مستقر نکردن موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد نیز پیشنهاداتی ارائه شده است.

واشنگتن گفته است که نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد، اگرچه مایل است درباره استقرار موشک‌ها یا اعمال محدودیت بر تعداد رزمایش‌های نظامی، مشارکت‌هایی داشته باشد.  در حالیکه روسیه معتقد است ناتو با استقرار نیرو‌های خود در مرز اوکراین و روسیه، به تنش‌های میان دو کشور دامن می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار