فعالیت ۳۰ هزار سفیر سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

برای سال تحصیلی جاری ۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس چهارمحال و بختیاری سفیر سلامت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - بهنام اسماعیلی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای سال تحصیلی جاری ۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان به عنوان سفیران سلامت انتخاب و فعال شدند.

برنامه سفیران سلامت در قالب آموزش سلامت از طریق گروه همسالان انجام می‌شود و این افراد در فضا‌های آموزشی اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و سایر بیماری‌ها در بین دانش آموزان را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


به گفته اسماعیلی، سفیران سلامت توسط مراقبان و رابطان سلامت در مدارس انتخاب و در فضای مجازی و همچنین محیط مدرسه آموزش‌های تغذیه، حفظ محیط زیست و فعالیت بدنی و خودمراقبتی را آموزش می‌گیرند و از طریق گروه‌های همسالان و همکلاسی‌های خود این آموزش‌ها را به سایر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

دانش‌آموزان برای شرکت در ششمین جشنواره سفیران سلامت آثار خود را در قالب شعر، سرود، داستان کوتاه، رسانه، فضای مجازی، قصه گویی، فیلم کوتاه، نقاشی، کاریکاتور، موشن گرافی و عکاسی با موضوعات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، اهمیت واکسیناسیون، اهمیت ورزش و تربیت‌بدنی، حفظ محیط زیست، پیشگیری از اعتیاد، تغذیه سالم و بهداشت دهان و دندان ارسال کنند.

خود مراقبتی و شیوه زندگی سالم محور برگزاری این جشنواره دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان تا پایان بهمن‌ماه برای ارسال آثار خود به مدارس فرصت دارند.

هم اکنون ۵۵ مراقب سلامت رسمی و ۸۰ نفر نیز مراقب سلامت با قراردادی در مدارس استان فعالیت دارند که مراقبان سلامت ۲ تا سه مدرسه را زیرپوشش آموزش دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار