مقام اوکراینی:

صدر اعظم جدید آلمان باید نقش پررنگ‌تری در درگیری مسکو و کی‌یف داشته باشد

یک دیپلمات اوکراینی از صدراعظم جدید آلمان خواست تا گام‌های جسورانه‌تری را در زمینه مناقشه بر سر اوکراین بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان -فرستاده اوکراین به برلین در مصاحبه‌ای از «اولاف شولتز» صدر اعظم جدید آلمان، خواست تا در درگیری میان روسیه و اوکراین نقش پر رنگ‌تری داشته باشد و با اتخاذ گام‌های جسورانه‌تر، کرملین را به پای میز مذاکره بکشاند.

این مقام اوکراینی در مصاحبه با رویترز با بیان آنکه آلمان باید برای الحاق سریع اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا اقدام کند، مدعی شد: «پذیرش خواسته‌های روسیه خطرناک است. آلمان باید پروژه خط لوله نورداستریم ۲ را لغو کرده تا گاز روسیه را مستقیم به این کشور برساند. اوکراین نیز به سلاح‌های دفاعی آلمان نیاز دارد تا روس‌ها را از حمله منصرف کند.»

او در ادامه با بیان آنکه درحال حاضر اوکراین به قدرت شخصی مانند شولتز نیاز دارد، گفت: «اکنون برای آنکه روسیه را به مذاکره وادار کنیم، به صدراعظم آلمان نیازمندیم، تاکنون مذاکرات زیادی با روسیه داشتیم که البته بی‌نتیجه مانده‌اند.»

شب گذشته نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع این کشوربا «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در ژنو دیدار کرده و درباره مسائلی از جمله اوکراین بحث کردند. ریابکوف در این نشست به وندی شرمن اعلام کرد که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد و هیچ دلیلی برای چنین قصدی وجود ندارد.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه فروپاشید. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند به قلمرو خود است، ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار