کمبود نیرو و امکانات ، آتشی که در آتش نشانی آبادان خانه کرده

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان یکی از مشکلات اساسی این سازمان را کمبود نیروی انسانی و تجهیزات اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ مجید فرهانی‌پور، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: این آتش نشانی با ۱۰۵ نیروی آتش نشان فعال در پنج ایستگاه، با توجه به تعداد وقوع حوادث و جمعیت شهری در آبادان و نیز بازنشستگی‌هایی که صورت گرفته حداقل به ۵۰ نیروی جدید نیاز دارد.

او با اعلام فعال نبودن یک ایستگاه این سازمان نیز به دلیل کمبود امکانات و نیروی عملیاتی آتش‌نشان به انجام ۴۳۵ ماموریت امداد و نجات آتش نشانی در ۹ ماه نخست امسال اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل با کاهش پنج درصدی رو به رو است.

به گفته فرهانی پور در ۹ ماه امسال، ۲ هزار و ۲۵۹ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی آبادان برقرار شد که منجر به انجام یکهزار و ۷۲۴ عملیات خاموش کردن آتش و ۵۳۵ عملیات مربوط به حادثه و خدمات ایمنی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: یک زمین در منطقه امیرآباد آبادان برای تاسیس ایستگاه جدید آتش نشانی در نظر گرفته شده که قرار است سازمان منطقه آزاد اروند تجهیزات این ایستگاه را تامین کند.

فرهانی‌پور بیان کردفرهانی پور، توسعه آموزش اصول ایمنی را از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی آبادان برشمرد و از شرکت۱۹۰ نفر از شهروندان آبادانی در دوره‌های آموزشی شرکت و آموزش‌های لازم در خصوص مسایل ایمنی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

آتش نشانی یکی از پنج شغل سخت جهان به شمار می آید.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
با سلام بنده ورزشکارم و به شغل آتش نشانی علاقه دارم از نظر جسمی سالم آمادگی کامل دارم سنمم26 ممنون میشم خبر بدین09361100763
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید بنده محمدرضاطیاری اصل هستم ۲۵سالمه و متاهل دارای دو فرزند هستم ممنون میشم اگر برای استخدام به من خبر بدید مدرک دیپلم دارم کارت پایان خدمت هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمدفرهانیان
۰۲:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام خسته نباشی بنده مدرک دیپلم دارم وکارت پایان خدمت متهل ودارای دوفرزند عاشق آتشنشانی هستم و میخوام استخدام بشم مسئول آتشنشانی از شماتقاضا میکنم استخدام ام کنید تشکر