اجرای بیش از ۲ هزارطرح در استان همدان با کمک ستاد اجرایی فرمان امام

در تفاهم نامه استانداری همدان با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۱۴ هزار و ۵۰۰ شغل در این استان همدان طی ۲ تا سه سال ایجاد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-معاون امور اقتصادی استاندار گفت: هرجایی در کشور و استان بحرانی بوجود بیاید، بلافاصله ردپای کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در آن دیده شده است.

او گفت: در این تفاهم نامه پیش بینی ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان برای ۲ هزارو ۱۰۰ طرح با ۱۴ هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال در نظر گرفته شده است که برخی ازآن‌ها بسته‌های درمانی، حوزه‌های شرکت‌های دانش بنیان، طرح های جهاد دانشگاهی و ۳۰ واحد غیر فعال و راکدی که با کمک مالی ستاد فرمان امام فعال شده اند و واحد سرم سازی که برای آن حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 معاون امور اقتصادی استاندار گفت: برخی طرح‌ها پیشرفت  کرده است و مسیر خوب و روبه رشدی را شاهد بوده ایم، اما دربرخی دستگاه‌ها و حوزه‌ها مثل صنعت و معدن، پارک علم و فن آوری، نیاز به پیگیری‌های بیشتر و جدی‌تر است تا برای پیشرفت طرح‌ها و تعیین و تکلیف آن‌ها اقدام شود.

 ظاهر پور مجاهدگفت:در بخش جهاد کشاورزی ساخت یک واحد گاوداری در دستور کار قرار دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه اسانس گیری گیاهان دارویی اختصاص یافته است، در بخش صنعت و معدن ۷ میلیارد برای ۴ واحد نیمه تمام اختصاص یافته و در جوزه عمرانی و راه و شهرسازی طرح ۱۱۰ واحدی نزدیک میدان بار و طرح ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی در حال انجام است و ۴۸۰ واحد مسکن بهسازی در دست اقدام است، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز به حوزه جهاد دانشگاهی اختصاص یافته است، در مجموع طی ۲ سال گذشته ۹۸ میلیارد تومان خرده اشتغالزایی پرداخت شده و برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

به گفته او این تفاهم نامه‌ها و حمایت‌ها باعث افزایش سرعت عملیات‌های اجرایی و عمرانی در استان همدان می‌شود و این استان  از نظر زیرساخت‌ها شرایط بسیار مناسبی دارد و کمک‌های ستاد فرصت بسیار مناسبی برای ما است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.