رونمایی مقامات آمریکایی از تحریم‌های گسترده علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین

دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا از یک سلسله تحریم‌ها علیه مقامات ارشد نظامی و دولتی روسیه در صورت حمله نظامی به اوکراین رونمایی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی سناتور‌های دموکرات آمریکایی از مجموعه‌ای تحریم‌های گسترده علیه مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه، موسسات بانکی کلیدی و نیز تحریم‌هایی علیه شخص ولادیمیر پوتین در صورت حمله نظامی به اوکراین رونمایی کردند.

تمامی این تحریم‌ها به نحوی تنظیم شده که در راستای تقویت و حمایت از اوکراین و امنیت این کشور است. همچنین مقامات آمریکا می‌گویند باید اطمینان حاصل کنند که خط لوله "نورد استریم ۲" ابزاری برای اعمال نفوذ و قدرت روسیه در اروپا نیست.

رابرت منندز، رییس کمیته خارجی سنای آمریکا که از این تحریم‌ها رونمایی کرد، گفت: این کاملاً مشخص است در حالی که روسیه هر روز در حال تهدید اوکراین به حمله نظامی است سنای آمریکا دست روی دست نمی‌گذارد.

این تحریم‌ها همچنین سیستم گردش میان بانکی موسوم به "سوئیفت" را هم در بر می‌گیرد که در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین تمامی تبادلات اطلاعات کلیدی در زمینه های مالی میان بانک‌ها و موسسات مالی روسیه شامل حال این تحریم‌ها می‌شود.

سخنگوی منندز در این رابطه گفت: بیش از ۲۴ نماینده دموکرات در سنای آمریکا از جمله چاک شومر با اعمال این تحریم‌ها موافق هستند.

کاخ سفید بار‌ها به مقامات روسیه هشدار داده بود در صورت حمله نظامی این کشور به اوکراین، مسکو باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شود.
گفته می‌شود بسیاری از دموکرات‌های سنای آمریکا از تحریم خط لوله "نورد استریم ۲" حمایت کرده اند، چون معتقدند این خط لوله اوکراین را دور زده و به اروپا می‌رسد.

مقامات سنای آمریکا می‌گویند در صورت تصویب نهایی این بسته تحریمی تمامی موارد ظرف ۱۵ روز اجرایی می‌شود و حتی در صورت مخالفت رییس جمهور هم سناتورها قرار است به اعمال تحریم‌ها با دوم سوم آرا موافقت کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۰
روسیه = بی عرضه
آخرین اخبار