توصیه‌های پلیس راهنمایی ورانندگی سیستان و بلوچستان به رانندگان در هوای بارانی

باتوجه به بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری لازم است رانندگان وسایل نقلیه، رعایت سرعت مطمئنه و دیگری رعایت فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار دهند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - باتوجه به بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری که منجر به افزایش تصادفات و واژگونی‌ها می‌شود، لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و ۲ موضوع اصلی یکی رعایت سرعت مطمئنه و دیگری رعایت فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان سیستان و بلوچستان با توجه به بارش‌های پراکنده در سطح استان و ضرورت رعایت هشدار‌های ترافیکی و جاده ای گفت:  رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌گردد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود لذا با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب وهوا نیازمند دقت بیشتری است.

سرهنگ علی نام درست می گوید: رانندگان محترم به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

رئیس پلیس راهور استان گفت:در زمان بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد، چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد. ضمناً هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند وبسیارخطرناک واحتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی راافزایش میدهد.

سرهنگ نام درست در پایان توصیه کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفر‌های غیرضروری از توصیه‌های جدی پلیس راهور است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار